Vai al contenuto

Papaver argemone

À prupositu di Wikipedia
Papaver argemone
Papaver argemone
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Papaveraceae
Genaru Papaver
Nomu binuminali
Papaver argemone
Carl Linnaeus, 1753

Papaver argemone hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Papaveraceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Papaver argemone hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Papaveraceae. Si caratterizeghja da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 30 è 60 centimi d'altezza. I so piccioli sò ritti è appena ramificati, incù casci alterni è frastagliati in lobi fondi. I fiora di Papaver argemone sò sulitarii è di culori biancu, incù pitali diddicati è stamini giaddi in u centru. I frutti sò capsuli uvoidi cuntinendu numarosi graneddi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Papaver argemone hè urighjinariu d'Auropa, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova par u più in i righjoni timparati, in particulari in Francia, in iSpagna, in Italia è in Alimagna. Cresci ancu in certi parti di l'Asia, com'è a Turchia è l'Iranu. 'Ssa pianta prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati, è hè à spessu prisenti in i pratulini, i campi è i bordi di stradonu.

Papaver argemone hè prisenti in Corsica.[1]

Papaver argemone hè una pianta annuali chì si ripraduci par via di graneddi. A so fiuritura hà locu di regula di branu è d'istati, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi di 'ssa spezia poni firmà durmenti in a terra mentri longhi periudi prima di ghjirminà, ciò chì li parmetti di culunizà ambienti novi. Papaver argemone hè ancu adattatu à cundizioni di sicchina mudarata, grazia à i so radichi fondi chì li parmettini di coglia l'acqua in prufundità.

Papaver argemone hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Papaver dubium è Papaver glaucum. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu pà disignà pupulazioni di Papaver argemone prisintendu variazioni murfulogichi minori.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Papaver argemone hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i pratulini è i zoni naturali induva 'ssa pianta cresci, cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò escinziali pà pruteghja Papaver argemone è d'altri spezii vegetali.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]