Vai al contenuto

Panurus biarmicus

À prupositu di Wikipedia
Panurus biarmicus
Panurus biarmicus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Passeriformes
Famiglia Panuridae
Genaru Panurus
Nomu binuminali
Panurus biarmicus
Carl Linnaeus, 1758

Panurus biarmicus hè una spezia di aceddu chì faci parti di a famiglia di i Panuridae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Panurus biarmicus hè un picculu aceddu appartinendu à a famiglia di i Panuridae. Misura à l'incirca 14 centimi di lunghezza è pesa trà 12 è 16 grammi. U so piumaghju hè par u più brunu rossu incù sfumaturi di grisgiu è di neru. I masci si distinguini par via di a so testa nera è a so coda longa è sfilata, mentri chì i femini ani una testa bruniccia è una coda più corta.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Panurus biarmicus hè urighjinariu d'Auropa è d'Asia cintrali. Omu u trova par u più in i zoni umiti tali i paduli, i stagni è i spondi di i corsi d'acqua. Hè prisenti in parechji paesi auropei, in particulari in Francia, in iSpagna, in Alimagna è in Russia. D'invernu, migra versu u sudu di l'Auropa è l'Africa di u Nordu par scappà à i rigori inverninchi.

Panurus biarmicus hè prisenti in Corsica.[1]

Panurus biarmicus hè un aceddu suciali chì campa in gruppi famigliali. Si nutrisci par u più di mastaruculi, di graneddi è di baghi. U so rigimu alimintari pò varià sicondu a staghjoni è di a dispunibilità di i risorsi. Custruisci u so nidu in i canni o i machjona densi, usendu matiriali tali i sticcateddi, i casci è i piumi. A femina diponi di regula trà 4 è 6 ova, ch'edda incuba mentri circa 14 ghjorna. I dui parenti participeghjani à l'addevu di i ghjovani.

Panurus biarmicus apparteni à a famiglia di i Panuridae, chì cumprendi dinò u genaru Panurus. Hè statu discrittu pà a prima volta da Carl Linnaeus in u 1758. Esistini uni pochi di sinonimi pà 'ssa spezia, tali Panurus biarmicus biarmicus è Panurus biarmicus russicus.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Panurus biarmicus hè classificatu com'è una spezia di priaccupazioni minori da l'Unioni internaziunali pà a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'eddu possi essa affittatu da a perdita d'ambienti divuta à a distruzzioni di i zoni umiti, hè dinò largamenti spartu è a so pupulazioni hè stabuli. I misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni umiti è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di stu aceddu, sò escinziali pà assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]