Oxyura leucocephala

À prupositu di Wikipedia
Anatra capibianca
Oxyura leucocephala
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Anseriformes
Famiglia Anatidae
Genaru Oxyura
Nomu binuminali
Oxyura leucocephala
Giovanni Antonio Scopoli, 1769

L' Anatra capibianca (Oxyura leucocephala) hè una spezia d'anatra chì faci parti di a famiglia di l'Anatidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'anatra capibianca hè un picculu anatra ciuttadori di à l'incirca 45 cm di longu. Prisenta un dimurfisimu sissuali marcatu. U masciu inarbureghja una testa bianca distintiva incù una curona nera, un bizzicu turchinu è un piumaghju grisgiu è rossu. A femina, inquant'ad edda, hè di culurazioni più terna incù un bizzicu brunu scuru.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'anatra capibianca si ripraduci in i lavi è i stagni d'acqua dolci, incù una prifarenza par i mezi ricchi di vegetazioni acquatica densa. A so aria di distribuzioni hè limitata à l'Asia di u Sudu è sudestu, in particulari in India, à u Bangladesh, à u Myanmar, in Tailanda è à u Campuccià. L'invernu, a spezia migra versu i costi è l'estuarii di 'ssi righjoni.

Oxyura leucocephala hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'anatra capibianca hè un aceddu par u più arbivuru, cibendu si di graneddi, di tuberculi è d'altri parti di vegetali acquatichi. Ciotta sottu à l'acqua pà piglià u so nutrimentu, è pò firmà immersa mentri parechji minuti. A ripruduzioni si svoglii da ghjugnu à aostu, incù a custruzzioni d'un nidu gallighjanti annantu à a vegetazioni. A femina faci una cuvata da 5 à 10 ova, ch'edda incuba sola mentri circa 28 ghjorna.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L'anatra capibianca hè a sola spezia viva di u genaru Oxyura. Anticamenti, era classificata in u genaru Erismatura, ma i studii genetichi ani dimustratu a so pusizioni tassunomica attuali. I sinonimi sò: Anas leucocephala Scopoli, 1769; Erismatura leucocephala (Scopoli, 1769).

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'anatra capibianca hè classificata com'è spezia in priculu da l'Unioni internaziunali pà a cunsirvazioni di a natura (UICN). I principali minacci pisendu annantu à 'ssa spezia sò a perdita è a digradazioni di u so ambienti, a caccia illegali è a polluzioni. I sforzi di cunsirvazioni sò in corsu, in particulari a criazioni di zoni prutetti è a sinsibilisazioni di i pupulazioni lucali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]