Oxyura jamaicensis

À prupositu di Wikipedia
Oxyura jamaicensis
Oxyura jamaicensis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Anseriformes
Famiglia Anatidae
Generu Oxyura
Nome binuminale
Oxyura jamaicensis
Johann Friedrich Gmelin, 1789

Oxyura jamaicensis hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Anatidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Oxyura jamaicensis hè una piccula anatra ciuttadore è chjatta, cunnuscitoghja à u so longu bizzicu spatulatu di culore turchinu pallidu è à a so coda rigida ch'ellu tene à spessu ritta. I masci in piumaghju nuzziale si distinguenu per via di u so corpu castagninu, a so calotta nera, a so masca bianca è u so bizzicu turchinu chjaru. D'inguernu, i masci anu un piumaghju brunu, incù una calotta nera è una masca bianca. E femine sò brune grisgiogne incù e piume più chjare annantu à u sottu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Oxyura jamaicensis hè originariu d'America suprana. A so area di ripartizione si stende da u Canada sinu à u Messicu è à l'Antiglie. Hè dinù prisente in certi rigione d'America suttana è in Europa. Mentre l'inguernu, migra ver'di u sudu, aghjunghjendu e coste di u Pacificu, di u Golfu di u Messicu è di l'Atlanticu.

Oxyura jamaicensis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Oxyura jamaicensis hè un ottimu ciuttadore, capace à aghjunghje prufundità di 10 metri. Si nutrisce per u più di piante acquatiche, d'invertebrati è di picculi pesci ch'ellu trova tuffendu sottu à l'acqua. Oxyura jamaicensis campa in coppii mentre a staghjone di riproduzione, ma si ragruppa in grande bande fora di 'ssu periodu. U nidu hè di regula custruitu in a vegetazione densa, vicinu à l'acqua. A femina face trà 6 è 12 ovi ch'ella cova mentre à l'incirca 25 ghjorni. I ghjovani anitrini sò nidifughi è chettanu u nidu pocu dopu a sbucciata.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Oxyura jamaicensis hè a sola spezia di u generu Oxyura prisente in America suprana. Eppuru, hà parechji sinonimi : Anas jamaicensis; Erismatura jamaicensis; Oxyura rubida; Netta rufina.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Oxyura jamaicensis hè classificatu cum'è preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, e so pupulazione anu cunnisciutu un declinu impurtante in u corsu di u XXu seculu, per causa di a distruzzione di u so ambiente è di a caccia eccessiva. Oghje, e principale minacce per Oxyura jamaicensis sò a polluzione di l'acqua, a perdita di zone umite è u cambiamentu climaticu. I sforzi di cunsirvazione sò in corsu in certi lochi per pruteghje Oxyura jamaicensis è u so ambiente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]