Vai al contenuto

Orthetrum coerulescens

À prupositu di Wikipedia
Orthetrum coerulescens
Orthetrum coerulescens
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Libellulidae
Genaru Orthetrum
Nomu binuminali
Orthetrum coerulescens
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Orthetrum coerulescens hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Libellulidae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Orthetrum coerulescens hè una spezia di filangroca appartinendu à a famiglia di i Libellulidae. 'Ssa filangroca prisenta una taglia media, incù una lunghezza di u corpu andendu da 4 à 5 centimi è una largura di circa 7 centimi. I masci è i femini di 'ssa spezia ani carattaristichi distinti.

I masci si distinguini da u so addomi turchinu chjaru, mentri chì i femini ani un addomi brunu o giaddu. L'ali di l'Orthetrum coerulescens sò trasparenti, incù narbaturi brunicci. A testa hè larga è l'ochja sò glubulosi, di culori brunu scuru. I zampi sò longhi è fini, beddi adatti par a cattura di predi in bulu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Orthetrum coerulescens hè una spezia largamenti sparta in Auropa, in Africa subrana è in Asia uccidentali. A parsona pò truvà la in una grandi varietà d'ambienti, tali i lavi, i stagni, i vadini è i paduli. 'Ssa filangroca hè à spessu ussirvata vicinu à i zoni d'acqua dolci, ind'edda caccighjeghja i so predi è si ripraduci.

Orthetrum coerulescens hè prisenti in Corsica.[1]

L'Orthetrum coerulescens hè un pridatori vuraci, nutriscendu si par u più d'insetti bulanti tali i zinzali, i moschi è i sbarabattuli. Caccighjeghja in bulu, catturendu i so predi incù i so zampi prima di divurà li. 'Ssa spezia hè ancu cunnisciuta pà a so capacità à effittuà buli rapiti è aghjili, li parmittendu di parsuvità efficaciamenti i so predi.

A ripruduzioni di l'Orthetrum coerulescens si svoglii in i zoni d'acqua dolci. I masci stabuliscini tarritorii vicinu à l'acqua è effittueghjani buli di parata pà attirà i femini. Una volta l'accupiamentu risciutu, a femina faci i so ova in acqua, ind'eddi si svilupparani in larvi acquatichi. I larvi passani dopu par parechji tappi di sviluppu prima di divintà adulti.

L'Orthetrum coerulescens hè stata discritta par a prima volta da l'entumologu francesu Charles de Villers in u 1789. Apparteni à u genaru Orthetrum, chì ragruppa parechji spezii di filangrochi.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Orthetrum coerulescens hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati da a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par causa di l'urbanisazioni è di l'inguinamentu di l'acqua. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni umiti è l'ambienti d'acqua dolci par assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è di a so diversità genetica.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017
  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]