Orthetrum cancellatum

À prupositu di Wikipedia
Orthetrum cancellatum
Orthetrum cancellatum
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Libellulidae
Genaru Orthetrum
Nomu binuminali
Orthetrum cancellatum
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Orthetrum cancellatum hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Libellulidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'Orthetrum cancellatum hè una spezia di filangroca appartinendu à a famiglia di i Libellulidae. 'Ssa filangroca prisenta una taglia media, incù una lunghezza di u corpu andendu da 4 à 5 centimi è una largura di à l'incirca 7 centimi. I masci è i femini di 'ssa spezia ani carattaristichi distinti.

I masci ani un addomi turchinu chjaru incù marchi neri annantu à i sigmenti adduminali da u 2 à u 7. I so ali sò trasparenti incù una lighjera tinta giadda à a basa. I so ochja sò verdi è u so turaci hè brunu scuru incù marchi giaddi. I femini, inquantu ad eddi, ani un addomi brunu chjaru incù marchi neri annantu à i sigmenti adduminali da l'8 à u 10. I so ali sò dinò trasparenti, ma senza a tinta giadda prisenti ind'è i masci. I so ochja sò bruni è u so turaci hè brunu chjaru incù marchi giaddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'Orthetrum cancellatum hè una spezia largamenti sparta in Auropa, in Africa subrana è in Asia uccidentali. Omu pò truvà la in una grandi varietà d'ambienti, tali i stagni, i lavi, i vadini è i paduli. 'Ssa filangroca hè à spessu ussirvata vicinu à i piani d'acqua stagnanti o pocu fondi.

Orthetrum cancellatum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'Orthetrum cancellatum hè una spezia attiva mentri a ghjurnata. L'adulti si cibani par u più d'insetti, tali i zinzali, i moschi è i sbarabattuli. Caccighjeghjani i so predi bulendu prestu è chjappendu l'insetti in pienu bulu incù i so zampi da davanti.

A ripruduzioni ind'è 'ssa spezia si svoglii di regula vicinu à i piani d'acqua. I masci stabuliscini i tarritorii intornu à l'acqua è effittueghjani i buli di parata pà attirà i femini. Dopu à l'accupiamentu, i femini facini i so ova in acqua, ind'eddi si sviluppani in larvi acquatichi. I larvi passani dopu par parechji tappi di sviluppu prima di divintà /di i adulti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Esistni dinò i sinonimi par Orthetrum cancellatum, tali Libellula cancellata, Libellula cancellata Linnaeus è Libellula cancellata Fabricius.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'Orthetrum cancellatum hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali pà a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, com'è par numarosi spezii di filangrochi, a distruzzioni di u so ambienti naturali, l'inguinamentu di l'acqua è l'usu eccessivu di pisticidii poni custituiscia minacci pà a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di metta in sesta i misuri di cunsirvazioni pà prisirvà i pupulazioni di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]