Orobanche crenata

À prupositu di Wikipedia
Orobanche crenata
Orobanche crenata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Orobanchaceae
Genaru Orobanche
Nomu binuminali
Orobanche crenata
Carl Linnaeus, 1753

Orobanche crenata hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Orobanchaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Orobanche crenata, ancu cunnisciuta sottu u nomu di cuscute crenata, hè una pianta parassita appartinendu à a famiglia di l'Orobanchaceae. Hè carattarizata da i piccioli senza clurufilla, chì si fissani annantu à i radichi di diversi pianti ospiti pà nutriscia si. I piccioli di 'ssa spezia poni aghjunghja sinu à 50 centimi di lunghezza è sò di culori brunu o russicciu. I casci sò ridutti à picculi scagli è i fiora sò di culori rusulinu à viulinu pallidu, ragruppati in gaspi densi à l'estremità di i piccioli.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Orobanche crenata hè urighjinaria di u bacinu mediterraniu, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni da u sudu di l'Auropa, di l'Africa Nordu è Mediu Urienti. 'Ssa pianta parassita prifirisci i terri calcarii è i climi caldi è asciutti. Pò essa truvata in i campi cultivati, i pratulini è i giardini.

Orobanche crenata hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Orobanche crenata hè una pianta oluparassita, ciò chì significheghja ch'edda dipendi à l'intuttu di i so pianti ospiti pà a so sopravvivenza. Si fissa annantu à i radichi di i so ospiti grazia à suchjatoghji spicializati à forma di cuscinetti, chì li parmettini di ricaccià i nutrimenti nicissarii à a so crescita. 'Ssa spezia parassiteghja par u più i liguminosi, tali i ceci, i lintichji è i favi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Orobanche crenata hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia di pianta parassita. Hè stata discritta pà a prima volta da u butanistu francesu Jean-Baptiste Lamarck in u 1786. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, a parsona trova Orobanche foetida, Orobanche crenata var. foetida è Orobanche foetida var. crenata.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

A cunsirvazioni di Orobanche crenata ùn hè micca una priaccupazioni maghjori, chì hè cunsidarata com'è una gattiva arba nucibuli in i culturi. Difatti, 'ssa pianta parassita pò caghjunà perditi di rindimentu impurtanti in i culturi di liguminosi. I misuri di lotta chimica è culturale sò à spessu missi in campu pà limità a so prupagazioni è u so impattu annantu à i culturi.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]