Vai al contenuto

Ornithopus pinnatus

À prupositu di Wikipedia
Ornithopus pinnatus
Ornithopus pinnatus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Ornithopus
Nomu binuminali
Ornithopus pinnatus
Carl Linnaeus, 1753

Ornithopus pinnatus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Ornithopus pinnatus hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si caratterizeghja da i piccioli pasciulanti pudendu aghjunghja sinu à 30 centimi di lunghezza. I so fogli sò cumposti da fuglioli stretti è lungarini, d'un culori verdi vivu. I fiora di 'ssa pianta sò chjuchi è di culori biancu, ragruppati in gaspi densi. I frutti sò vaini cuntinendu graneddi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Ornithopus pinnatus hè urighjinariu di u righjonu mediterraniu, ma si pò ancu truvà lu in altri righjoni di u mondu, in particulari in Africa subrana, in Auropa è in Asia uccidentali. 'Ssa pianta priferi i terri beddi assiccati è assuliati, è hè à spessu prisenti in i pratulini, i pasciali è i zoni custieri.

Ornithopus pinnatus hè prisenti in Corsica.[1]

Ornithopus pinnatus hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. A so fiuritura hà locu di branu è d'istati, attirendu cusì l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi di 'ssa pianta sò spargugliati da u ventu o da l'animali chì si nutriscini vaini. Pussedi ancu nudusità in i radichi, chì li parmettini di fissà l'azotu atmusfericu è d'usà lu com'è fonti d'elementi nutritivi.

Ornithopus pinnatus hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Ornithopus compressus è Ornithopus sativus. 'Ssi noma sò stati impradati in u passatu par disignà pupulazioni di 'ssa pianta, ma sò avà cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Ornithopus pinnatus hè una pianta chì ùn hè micca cunsidarata com'è minacciata. Hè à spessu cultivata com'è pianta furagera in certi righjoni, par causa di a so capacità à fissà l'azotu è di u so valori nutritivu par u bistiamu. Eppuri, certi pupulazioni di 'ssa pianta poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di surviglià è di prisirvà i pupulazioni salvatichi di Ornithopus pinnatus pà assicurà a so cunsirvazioni à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]