Vai al contenuto

Origanum majorana

À prupositu di Wikipedia
Origanum majorana
Origanum majorana
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Genaru Origanum
Nomu binuminali
Origanum majorana
Carl Linnaeus, 1753

Origanum majorana hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Lamiaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Origanum majorana hè una pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Lamiaceae. Hè urighjinaria di u circondu mediterraniu ed hè largamenti cultivata par i so usi culinarii è midicinali. 'Ssa pianta vivaci aghjunghji di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I so casci sò chjuchi, uvali è di culori verdi scuru. I fiora di l'Origanum majorana sò ragruppati in infiuriscenzi cumpatti di culori biancu o rusulinu pallidu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Origanum majorana hè urighjinaria di u righjonu mediterraniu, ma hè avali cultivata in numarosi righjoni di u mondu. Omu a trova par u più in i paesi mediterranii tali a Spagna, l'Italia, a Grecia è a Turchia. Hè ancu cultivata in altri paesi com'è l'India, l'Egittu è u Messicu.

Origanum majorana hè prisenti in Corsica.[1]

L'Origanum majorana hè una pianta chì prifirisci i climi caldi è assuliati. Cresci di regula in i terri beddi assiccati è ricchi di materia urganica. 'Ssa pianta hè adattata à a sicchina è pò sopravviva in cundizioni di debuli umidità. Si prupagu par u più par via di graneddi, ma pò ancu ripraducia si par via di calatura. L'Origanum majorana hè una pianta milifara, attirendu l'abbi è altri insetti inamacatori.

L'Origanum majorana hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Majorana hortensis è Majorana majorana. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di l'Origanum majorana.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Origanum majorana ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Par via di a so larga distribuzioni è di a so cultura sparta, hè abundanti in numarosi righjoni di u mondu. Eppuri, hè impurtanti di prisirvà l'ambienti naturali induva 'ssa pianta cresci à u statu salvaticu, cù u fini di mantena a diversità genetica di a spezia. A cultura di l'Origanum majorana hè ancu incuraghjita par assicurà a so dispunibilità cuntinua pà l'usi culinarii è midicinali.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]