Ophrys funerea

À prupositu di Wikipedia
Ophrys funerea
Ophrys funerea
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asparagales
Famiglia Orchidaceae
Generu Ophrys
Nome binuminale
Ophrys funerea
Heinrich Friedrich, 1800

Ophrys funerea hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Orchidaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ophrys funerea hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di l'Orchidaceae. Si distingue da i so fiori di taglia media, di circa 2 à 3 centimi di diamitru. I petali è i sepali sò di culore brunu scuru, guasi neri, incù vene più chjare. U labellu, inquantu à ellu, hè trilobatu è prisenta un culore giallu pallidu incù tacche brune. I fiori sò ragruppati in infiuriscenze dense, furmendu gaspe.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ophrys funerea hè una spezia endemica di u circondu mediterraniu. Omu u ritrova per u più in u sudu di l'Europa, in particulare in Spagna, in Francia, in Italia è in Grecia. Hè ancu prisente in Africa suprana, in particulare in Algeria è in Tunisia. 'Ss'orchidea affizziuneghja l'ambienti secchi è assuliati, tali e pratuline, è a machja.

Ophrys funerea hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Ophrys funerea hè una pianta vivace chì fiurisce di veranu, di regula trà aprile è ghjunghju. Cum'è tutte l'orchidee, si riproduce grazia à una relazione simbiotica incù funghi di a terra. I fiori di l'Ophrys funerea sò inamacati da insetti, per u più ape sulitarie. A pianta produce i feromoni chì imitanu i feromoni sissuali di e femine di 'ssi insetti, attirendu cusì i masci chì provanu à accuppià si incù i fiori. Strufinendu si contru à a culonna di l'orchidea, l'insetti trasfiriscenu l'amacu da un fiore à l'altru, assicurendu cusì a riproduzione di a spezia.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ophrys funerea hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Ophrys fusca, Ophrys scolopax, Ophrys scolopax subsp. fusca è Ophrys scolopax subsp. funerea. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà variazione regiunale di 'ssa spezia, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ophrys funerea hè una spezia chì hè attualmente classificata cum'è preoccupazione minore (LC) da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Bench'ella possi esse lucalmente minacciata da a distruzzione di u so ambiente duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva, ferma relativamente sparta è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione à a scala mundiale. Eppuru, e misure di cunsirvazione devenu esse pigliate per prisirvà e pupulazione lucale di 'ss'orchidea è pruteghje l'ambienti chì li cunvenenu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]