Ophrys bombylifora

À prupositu di Wikipedia
Ophrys bombylifora
Ophrys bombylifora
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordini Orchidales
Famiglia Orchidaceae
Genaru Ophrys
Nomu binuminali
Ophrys bombylifora
Link 1800

Ophrys bombylifora hè un fiori chì faci parti di a famiglia di l'Orchidaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Orchis bombyliflora hè una spezia d'urchidei terranii vivaci appartinendu à a famiglia di l'Orchidaceae. 'Ssa pianta arbacea si caratterizeghja da i so fiora da rusulinu pallidu à rusulinu scuru disposti in gaspa lena annantu à u picciolu fiurali.

I casci di Orchis bombyliflora sò liniari o lanceulati, d'un culori da verdi chjaru à verdi scuru. Sò disposti à a basa di u picciolu fiurali è poni ancu essa prisenti longu à u picciolu, divintendu prugrissivamenti più chjuchi à capu insù. U picciolu, ribustu è rittu, pò aghjunghja un'altezza da 15 à 30 centimi.

I fiora, di culori rusulinu pallidu à rusulina scuru, sò ragruppati in infiuriscenzi à forma di gaspa lena, cumposti da 5 à 25 fiora. U labeddu hè largu è trilubatu, incù lobi latirali incurvati è un lobu cintrali più largu. I fiora di Orchis bombyliflora sò ermafruditi è sò inamacati par u più da l'insetti, in particulari da i bufona, da induva veni u so nomu vernaculari.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Orchis bombyliflora hè prisenti in i righjoni mediterranii è timparati d'Auropa, d'Africa subrana è d'Asia uccidentali. Omu a trova in Francia, in iSpagna, in Italia, in Grecia, à u Portugallu, in Turchia, è ancu in certi paesi d'Africa subrana tali u Maroccu, l'Algiria è a Tunisia.

'Ss'urchidea prifirisci l'ambienti varii, tali i pratulini secchi, i machji, l'arici di furesti è i landi. Apprizzeghja i terri beddi assiccati è appena aciti o neutri, è si sviluppa in zoni esposti à u soli o à meza ombra. A spezia pò essa truvata à altitudini andendu da u liveddu di u mari sinu à circa 1500 metri.

L'Orchis bombyliflora ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata à a scala mundiali. Eppuri, in certi righjoni, pò essa prutetta par via di a digradazioni di u so ambienti è di a racolta illegali di i so fiora. 'Ss'urchidea hè ancu prutetta da a Cunvinzioni annantu à u cummerciu internaziunali di i spezii di fauna è di flora salvatichi minacciati d'estinzioni (CITES), chì intardisci u so cummerciu. Sforzi di cunsirvazioni, tali a missa in piazza di riservi naturali è di prugrammi di riintruduzioni, sò fatti in certi loca pà pruteghja è prisirvà 'ssa spezia d'urchidea.

Ophrys bombylifora hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Ophrys bombyliflora hè una pianta vivaci chì fiurisci di branu. Si ripraduci par u più par via d'impullinazioni cruciata, impradendu strategii di mimetismu par attirà l'insetti inamacatori. I fiora imitani visualmenti è ulfattivamenti i bufona femini, attirendu cusì i masci chì provani à accuppià si incun eddi. Mentri 'ssu prucidimentu, l'amacu hè trasfiritu da un fiori à l'altru, assicurendu a riproduzioni di a spezia.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ophrys bombyliflora hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Ophrys apifera var. bombyliflora, Ophrys bombyliflora subsp. bombyliflora è Ophrys bombyliflora subsp. castellana.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Benchì 'ssa spezia ùn sia micca cunsidarata cum'è minacciata à a scala mundiali, certi pupulazioni lucali poni essa vulnerabili par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali. I misuri di cunsirvazioni, tali a prutezzioni di i zoni induv'edda si trova è a sensibilisazioni di u publicu à a so impurtanza eculogica, sò necessarii par assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]