Ophioglossum vulgatum

À prupositu di Wikipedia
Ophioglossum vulgatum
Ophioglossum vulgatum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Pteridophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Ophioglossales
Famiglia Ophioglossaceae
Generu Ophioglossum
Nome binuminale
Ophioglossum vulgatum
Carl Linnaeus, 1753

Ophioglossum vulgatum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Ophioglossaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ophioglossum vulgatum hè una spezia di filetta appartinendu à a famiglia di l'Ophioglossaceae. Si distingue da a so apparenza unica, incù un picciolu micca ramificata è una fronda simplice. U picciolu hè di regula di culore verde è misura trà 10 è 30 centimi d'altezza. A fronda, inquantu à ella, hè divisa in duie parte distinte : una parte sterile, chì hè più larga è s'assumiglia à una lingua, è una parte fertile, chì hè più stretta è porta i spurangi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè largamente sparta in e rigione timperate di l'emisferu nordu. Omu a trova in particulare in Europa, in America suprana è in Asia. Priferisce e terre umite è ricche di materia organica, tali e pratuline umite, i paduli è l'arici di fureste.

Ophioglossum vulgatum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Ophioglossum vulgatum hè una filetta vivace chì si riproduce per u più da spore. I spurangi, prisenti annantu à a parte fertile di a fronda, libereghjanu e spore chì sò spergugliate da u ventu. Una volta e spore diposte annantu à una terra favurevule, germineghjanu per dà nascita à picculi piantini. A pianta si sviloppa dopu pianu pianu, furmendu fronde novle ogni annu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ophioglossum vulgatum hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia di filetta. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Ophioglossum lusitanicum, Ophioglossum vulgatum var. lusitanicum è Ophioglossum vulgatum var. pseudopodum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Benchì Ophioglossum vulgatum ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale. A cunvirsione di e pratuline umite in terre agricule o in zone urbane pò caghjunà una diminuzione di a dispunibilità di i siti di riproduzione per 'ssa filetta. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ambienti apprupriati è di sinsibilizà à l'impurtanza di a cunsirvazione di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]