Ophioglossum azoricum

À prupositu di Wikipedia
Ophioglossum azoricum
Ophioglossum azoricum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Pteridophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Ophioglossales
Famiglia Ophioglossaceae
Generu Ophioglossum
Nome binuminale
Ophioglossum azoricum
Carl Borivoj Presl, 1845

Ophioglossum azoricum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Ophioglossaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ophioglossum azoricum hè una spezia di filetta appartinendu à a famiglia di l'Ophioglossaceae. Si distingue da a so apparenza unica è a so struttura particulare. E fronde di 'ssa filetta sò verde, strette è lungarine, aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 30 centimi. E fronde sò divise in duie parte distinte : una parte sterile è una parte fertile. A parte sterile hè più larga è prisenta una forma di ferru di lancia, mentre ch'è a parte fertile hè più stretta è porta i spurangi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ophioglossum azoricum hè endemicu di l'isule di l'Azzore, un arcipelagu situatu in l'oceanu Atlanticu. Omu u trova per u più in e zone umite, tale i paduli, e pratuline umite è e fureste di muntagna. 'Ssa spezia hè assai scarsa è a so distribuzione hè limitata à l'isule di S o Miguel, Terceira, Pico è Flore.

Ophioglossum azoricum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Ophioglossum azoricum hè una filetta vivace chì si riproduce per u più per via di spore. A parte fertile di a fronda produce spurangi cuntinendu e spore. Quandu i spurangi maturanu, libereghjanu e spore in l'ambiente. E spore sò lebbie è ponu esse spergugliate da u ventu annantu à corte distanze. Una volta e spore diposte in un ambiente favurevule, germineghjanu è danu nascita à nuvelli piantini.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ophioglossum azoricum hè statu discrittu per a prima volta da u botanistu portughese Francisco Manuale di Mello in u 1843. 'Ssa spezia appartene à u generu Ophioglossum, chì cumprende circa 80 spezie di filette in u mondu sanu. Frà i sinonimi di Ophioglossum azoricum, omu trova Ophioglossum vulgatum var. azoricum è Ophioglossum vulgatum subsp. azoricum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ophioglossum azoricum hè cunsiderata cum'è una spezia in priculu criticu d'estinzione sient'è a lista rossa di l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). A principale minaccia per 'ssa spezia hè a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione, à l'agricultura intensiva è à l'intruduzione di spezie invadente. E misure di cunsirvazione sò necessarie per pruteghje e pupulazione rimanente di 'ssa filetta, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]