Ononis natrix

À prupositu di Wikipedia
Ononis natrix
Ononis natrix
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Ononis
Nome binuminale
Ononis natrix
Carl Linnaeus, 1753

Ononis natrix hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ononis natrix hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò cumposte da trè fogliole ovale è dentate, d'un culore verde scuru. I fiori, di culore rusulatu à purpureu, sò ragruppati in gaspe terminale. I frutti sò guaine lungarinei cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ononis natrix hè originaria di a rigione mediterrania, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in i paesi di u circondu mediterraniu, tali a Spagna, l'Italia, a Grecia è a Turchia. Hè ancu prisente in certe rigione d'Africa suprana è Mediu Oriente.

Ononis natrix hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Ononis natrix hè una pianta vivace chì cresce in ambienti varii, tali e pratuline, a machja è e dune custiere. Priferisce e terre belle assiccate è assuliate. 'Ssa spezia hè adattata à e cundizione aride è pò sopravvive in ambienti induve l'acqua hè limitata.

A fiuritura di Ononis natrix hà locu di veranu è d'istate. I fiori sò inamacati da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u so nettare. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali chì si cibanu di e guaine.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ononis natrix hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Ononis spinosa è Ononis arvensis. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà pupulazione di Ononis natrix chì prisintavanu variazione morfulogiche.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ononis natrix ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumuna in a so area di ripartizione è ùn face micca l'ogettu di misure di cunsirvazione specifiche. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva pò custituisce una minaccia per certe pupulazione lucale. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]