Oenothera stricta

À prupositu di Wikipedia
Oenothera stricta
Oenothera stricta
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Myrtales
Famiglia Onagraceae
Generu Oenothera
Nome binuminale
Oenothera stricta
Heinrich Friedrich, 1821

Oenothera stricta hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Onagraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Oenothera stricta hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Onagraceae. Si distingue da u so picciolu rittu, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 90 centimi. E so casce sò lanceolate, alterne è appena dentate annantu à i bordi. I fiori di Oenothera stricta sò di culore giallu vivu è si spannanu in gaspe terminale. Ogni fiore pussede quattru petali è ottu stamine.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Oenothera stricta hè originaria d'America suprana, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone disturbate. Hè ancu prisente in certe rigione d'Europa, d'Asia è d'Australia, induv'ella hè stata introdutta cum'è pianta ornamentale.

Oenothera stricta hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Oenothera stricta hè una pianta à fiuritura estiva. Fiurisce di regula da ghjunghju à sittembre, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. A pianta si riproduce per u più per via d'autofecundazione, ma pò ancu esse inamacata da altre individui di listessa spezia. I granelli di Oenothera stricta sò spergugliati da u ventu è ponu firmà icampii mentre parechji anni.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Oenothera stricta hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Oenothera biennis var. stricta è Oenothera muricata. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà pupulazione specifiche di Oenothera stricta, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Oenothera stricta hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone induv'ella hè prisente è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa pianta.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]