Vai al contenuto

Oenanthe silaifolia

À prupositu di Wikipedia
Oenanthe silaifolia
Oenanthe silaifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Apiales
Famiglia Apiaceae
Generu Oenanthe
Nome binuminale
Oenanthe silaifolia
Carl Linnaeus, 1753

Oenanthe silaifolia hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Apiaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Oenanthe silaifolia hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di l'Apiaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, pudendu aghjunghje un'altezza da 50 à 100 centimi. E so casce sò pennate, incù fogliole dentate è di culore verde scuru. I fiori, di piccula taglia, sò ragruppati in cuccule cumposte è prisentanu un culore biancu. I frutti sò achenii lungarini, di culore brunu chjaru.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta hè originaria di e rigione muntose d'Europa, in particulare in l'Alpe è i Pirenei. Omu a trova ancu in certe rigione d'Asia cintrale. Priferisce e terre umite è e pratuline alpine, induv'ella pò furmà vaste culonie.

Oenanthe silaifolia hè prisente in Corsica.[1]

Oenanthe silaifolia hè una pianta vivace chì fiurisce da ghjunghju à aostu. Si riproduce per u più da granelli, chì sò spergugliati da u ventu. 'Ssa spezia hè adattata à e cundizione climatiche rigurose di e muntagne, incù una tullaranza à u fretu è à l'altitudine elevata. Ghjoca un rollu impurtante in l'ecusistema furnendu u cibu è un ambiente per numerosi insetti è chjuchi animali.

Oenanthe silaifolia hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Oenanthe pimpinelloides subsp. silaifolia è Oenanthe pimpinelloides var. silaifolia.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Benchì 'ssa pianta ùn sia micca cunsiderata cum'è minacciata, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone induv'si trova è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica, sò necessarie per prisirvà 'ssa spezia è mantene a biodiversità di l'ecusistemi muntosi.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]