Odontites luteus

À prupositu di Wikipedia
Odontites luteus
Odontites luteus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Orobanchaceae
Generu Odontites
Nome binuminale
Odontites luteus
Carl Linnaeus, 1753

Odontites luteus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Orobanchaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Odontites luteus hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di l'Orobanchaceae. Si distingue da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 20 è 50 centimi d'altura. I so piccioli sò smilzi è ramificati, incù foglie opposte è lanceolate. I fiori, di culore giallu vivu, sò ragruppati in gaspe dense à l'estremità di i piccioli. I frutti sò piccule capsule cuntinendu numerosi granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone aperte. Odontites luteus hè ancu prisente in certe rigione d'Asia è d'Africa suprana.

Odontites luteus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Odontites luteus hè una pianta emiparassita, ciò chì significheghja ch'è ella hè capace à cibà si à tempu da a fotosintesi è parassitendu e radiche d'altre piante. Stabilisce una cunnissione incù e radiche di e so ospite grazia à strutture di cuscinetti. 'Ssu adattamentu li permette di sopravvive in ambienti induve e risorse sò limitate.

A fiuritura di 'ssa pianta hà locu di regula trà ghjunghju è sittembre. I fiori sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu, ciò chì cuntribuisce à a prupagazione di a spezia.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Odontites luteus hè stata discritta per a prima volta da u botanistu svedese Carl Linnaeus in u 1753. Parechji sinonimi sò stati imprudati per designà 'ssa spezia, tali Odontites verna è Odontites vulgaris.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Benchì Odontites luteus ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale. E pratiche agricule intensive, tale l'usu eccessivu d'erbicidii, ponu ancu avè un impattu negativu annantu à 'ssa pianta. Hè dunque impurtante di piglià misure di cunsirvazione per prisirvà e pupulazione esistente è mantene a biodiversità.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]