Nymphalis polychloros

À prupositu di Wikipedia
Nymphalis polychloros
Nymphalis polychloros
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Genaru Nymphalis
Nomu binuminali
Nymphalis polychloros
Carl Linnaeus, 1758

Nymphalis polychloros hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Nymphalidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U Nymphalis polychloros hè una sbarabattula di taglia media appartinendu à a famiglia di i Nymphalidae. Si distingui da i so ali à i culori vivi è cuntrastati. L'ali antiriori sò di culori arancinu incù i tacchi neri è un'urlatura nera. L'ali pustiriori prisentani una tinta più chjara, andendu da u giaddu à u bisgia, incù tacchi neri è un'urlatura nera dinò. A faccia infiriori di l'ali hè più terna, incù mutivi simili ma di menu prununciati.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè largamenti sparta in Auropa, da u punenti di a Russia sinu à u punenti di a Francia è di l'Italia. Omu pò ancu truvà la in Asia minori è in Africa subrana. Prifirisci l'ambienti buscosi, l'arici di furesti è i giardini.

Nymphalis polychloros hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U Nymphalis polychloros hè una sbarabattula diurna chì bula par u più da maghju à sittembri. Si ciba di u nettaru di i fiora, in particulari di carda. I femini facini i so ova annantu à i casci di l'arburi ospiti, tali i salici, i piobbi è l'olmi. I bruchi si sviloppani cibendu si di i fogli di 'ssi arburi. Passani par parechji stadii di crescita prima di trasfurmà si in crisalidi. A durata tutali di u ciculu di vita, da l'ovu à l'adultu, hè di circa un mesi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U Nymphalis polychloros apparteni à u genaru Nymphalis, chì ragruppa parechji spezii di sbarabattuli. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, si trova Papilio polychloros è Aglais polychloros.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U Nymphalis polychloros hè cunsidaratu com'è una spezia in diclinu in numarosi righjoni di a so aria di ripartizioni. A distruzzioni di u so ambienti naturali, l'inguinamentu è i cambiamenti climatichi sò i principali minacci chì pesani annantu à 'ssa spezia. I misuri di cunsirvazioni, tali a prisirvazioni di l'ambienti furistieri è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò nicissarii pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia emblematica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]