Nycticorax nycticorax

À prupositu di Wikipedia
Nycticorax nycticorax
Nycticorax nycticorax
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Pelecaniformes
Famiglia Ardeidae
Generu Nycticorax
Nome binuminale
Nycticorax nycticorax
Carl Linnaeus, 1758

Nycticorax nycticorax hè una spezia di crochju chì face parte di a famiglia di l'Ardeidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Nycticorax nycticorax hè un acellu di taglia media appartinendu à a famiglia di l'Ardéidae. Misura à l'incirca 55-65 cm in a parte superiore è pussede una largura di 90-115 cm. U so piumaghju hè per u più grisgiu chjaru incù una calotta nera caratteristica, un spinu neru è piume bianche annantu à l'ale è u corpu. U so bizzicu hè neru è zeppu, i so ochji sò gialli è e so zampe sò verdicce.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Nycticorax nycticorax hè una spezia cusmopolitu prisente annantu à tutti i cuntinenti eccittuatu l'Antarticu. Omu u trova in diverse zone umite, cumpresu i paduli, l'estuarii, i lavi è e vadine. Hè dinù prisente in e zone urbane è periurbane, induv'ellu pò esse sculunnatu in i parchi, i giardini è i terreni abbandunati.

In Europa, Nycticorax nycticorax hè prisente di manera discuntinua in a maiò parte di i paesi.

Nycticorax nycticorax hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Nycticorax nycticorax hè un acellu nutturnu chì si nutrisce per u più di pesci, di crustacei, d'anfibii è d'insetti. Caccighjeghja di regula impustatu, firmendu immobile è pazientendu insin'à ciò ch'una preda passa à a so purtata. Pò dinù imprudà a tecnica di a pescaà u pede, avanzendu pianamente in acqua è minendu e prede incù u so bizzicu.

A staghjone di riproduzione di Nycticorax nycticorax varieghja sient'è a rigione. In Europa, hà locu da marzu à lugliu. L'acelli nichjanu in culonie in l'arburi o e canne. A femina face di regula 3 à 5 ovi verdicci pallidi, chì sò incubati da i dui parenti mentre à l'incirca 24 ghjorni. I ghjovani piulelli chettanu u nidu dopu à circa 30 ghjorni è diventanu indipindenti à l'età di 6-8 simane.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Esistenu parechje sottuspezie ricunnusciute di Nycticorax nycticorax, frà e quale Nycticorax nycticorax nycticorax, prisente in Europa, è Nycticorax nycticorax hoactli, prisente in America suprana.

Altri nomi scentifiche sò stati imprudati per designà Nycticorax nycticorax mentre a storia, in particulare Ardea nycticorax è Nycticorax griseus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Nycticorax nycticorax hè classificata cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, e so pupulazione sò in calata in certe rigione, in particulare in Europa. E principale minacce per a spezia sò a distruzzione è a digradazione di u so ambiente, a polluzione di l'acqua è a caccia.

E misure di cunsirvazione sò messe in sesta in certi lochi per pruteghje Nycticorax nycticorax, in particulare a criazione di zone prutette, a risturazione di l'ambienti naturali è a sensibilisazione di u publicu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]