NGC 1300

À prupositu di Wikipedia
Jump to navigation Jump to search
NGC 1300

NGC 1300 hè una galassia spirali barrata distanti 69 milioni d'anni luci in a custiddazioni d' Eridanu. Hè stata scuparta da John Frederick William Herschel in u 1835.[1]

Vista da Hubble[mudificà | edità a fonte]

In 2005 u telescopiu spaziali Hubble hà ussirvatu a galassia NGC 1300. Incù a so risuluzioni, una miriadi di picculi dittagli parichji di i quali ùn erani mai stati visti innanzi, si pò vida à traversu i bracci di a spirali, u discu è u bulbu, supergiganti turchini è russi, ammassi stiddari è rigioni di furmazioni stiddari sò beddi distinti à traversu i bracci è strisci di polvara intarstiddari in u discu è in a barra. Monda altri galassii monda distanti sò visibili in u fundu è sò visibili ancu à traversu i parti più densi di a galassia NGC 1300.

In u cori di a struttura spirali di NGC 1300, u nucleu mostra à so volta una struttura à spirali, chì hè larga circa 3 300 a.l.. Solu galassii incù barri enormi sembrani avè sta prubità, una spirali drentu un'antra spirali. Parichji mudeddi sughjiriscini ch'è u gasu in a barra pò essa incanalatu à l'internu è ch'è dopu furmendu una spirali finisci in u nucleu, induva pudaria alimintà un tafonu neru. A galassia hà un diamitru di circa 150 000 a.l..

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. [1]

Da vida dinò[mudificà | edità a fonte]

Liami esterni[mudificà | edità a fonte]

Fonti[mudificà | edità a fonte]

'Ss'articulu pruveni in parti o in tutalità da l'articulu currispundenti di a wikipedia in talianu.