Myotis capaccinii

À prupositu di Wikipedia
Myotis capaccinii
Myotis capaccinii
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Classa Mammalia
Ordini Chiroptera
Famiglia Vespertilionidae
Genaru Myotis
Nomu binuminali
Myotis capaccinii
Charles Lucien Bonaparte, 1837

Myotis capaccinii hè una spezia di sora pinnuta chì faci parti di a famiglia di i Vespertilionidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U Myotis capaccinii hè una spezia di sori pinnuti/sora pinnuta appartinendu à a famiglia di i Vespertilionidae. Hè di taglia media, incù una lunghezza tutali di u corpu andendu da 4,5 à 5,5 centimi è una largura da 25 à 30 centimi. U so pesu varieghja di regula trà 6 è 10 grammi. 'Ssa spezia si distingui par via di u so pilamu brunu scuru à corpu in sù è più chjaru annantu à u corpu. I so arechji sò abbastanza corti è attundati, mentri chì i so ali sò longhi è stretti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U Myotis capaccinii hè par u più prisenti in u sudu di l'Auropa, in particulari in iSpagna, in Italia, in Grecia è in Turchia. Si pò ancu truvà in certi righjoni d'Africa subrana, tali u Maroccu è l'Algiria. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti mediterranii, tali i furesti di lecci, i machji è i zoni rucciosi.

Myotis capaccinii hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Myotis capaccinii hè una spezia nutturna chì si ciba par u più d'insetti bulanti, tali i sbarabattuli di notti, i zinzali è i culeottari. Caccighjeghja in bulu, apradendu a so eculucalisazioni pà lucalizà i so predi in l'oscurità. 'Ssa spezia hè ancu cunnisciuta par a so capacità à effittuà longhi migrazioni staghjuneschi, parcurrendu distanzi andendu insin'à 1000 chilomitri trà i so arii d'invernamentu è di ripruduzioni.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Myotis capaccinii hè statu discrittu par a prima volta in 1932 da u zoologistu talianu Enrico Tortonese. Hè calchì volta cunsidaratu com'è una sottuspezia di u Myotis myotis, ma i studii genetichi ani musciatu chì si tratta d'una spezia distinta. I sinonimi di 'ssa spezia cumprendini Myotis capaccinii capaccinii è Myotis capaccinii mediterraneus.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Myotis capaccinii hè attualmenti classificatu com'è una spezia in priculu d'estinzioni da l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). I principali minacci chì pesani annantu à 'ssa spezia sò a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni, l'agricultura intinsiva è l'incendii di furesta. L'inguinamentu luminosu custituisci ancu un prublema maghjori, disturbendu i ciculi di ripruduzioni è di migrazioni di 'ssa spezia. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu, sò nicissarii pà assicurà a sopravvivenza à longu andà di u Myotis capaccinii.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-Y. Courtois, D. Rist & G. Beuneux Les chauves-souris de Corse, Albiana, 2011

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Courtois, Rist & Beuneux (2011).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]