Vai al contenuto

Montia fontana

À prupositu di Wikipedia
U ghjarghjolu
Montia fontana
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Montiaceae
Generu Montia
Nome binuminale
Montia fontana
Carl Linnaeus, 1753

U ghjarghjolu (Montia fontana) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Montiaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

U ghjarghjolu hè una piccula pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Montiaceae. Si distingue da e so foglie carnate è e so fiurarelli bianchi o rusulati ragruppati in gaspe.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

U ghjarghjolu hè originariu d'Europa è d'America suprana. Omu u trova per u più in e rigione timperate è umite, u longu di i fiumicelli, vadine è fonte d'acqua dolce. Hè ancu prisente in certe rigione muntose.

U ghjarghjolu hè prisente in Corsica.[1]

U ghjarghjolu hè una pianta di piccula taglia, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. E so casce sò ovale, carnate è disposte in rusetta à a basa di a pianta. I fiori, inquantu à elli, sò chjuchi è dillicati, incù cinque petali bianchi o rusulati. Si spannanu di veranu è d'istate, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Montia fontana hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Claytonia fontana, Montia aquatica è Montia minor. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà 'ssa pianta, ma Montia fontana hè u nome duminante attualmente.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

U ghjarghjolu hè una pianta relativamente cumuna è largamente sparta in a so area di ripartizione. Ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, cum'è spezie vegetale, pò esse minacciata da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone umite induv'ella si sviloppa cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]