Monomorium pharaonis

À prupositu di Wikipedia
Monomorium pharaonis
Monomorium pharaonis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Hymenoptera
Famiglia Formicidae
Genaru Monomorium
Nomu binuminali
Monomorium pharaonis
Carl Linnaeus, 1758

Monomorium pharaonis hè una spezia di furmicula chì faci parti di a famiglia di i Formicidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Monomorium pharaonis, ancu cunnisciuta sottu u nomu di furmicula faraonu, hè una spezia di furmicula appartinendu à a famiglia di i Formicidae. 'Ssa spezia hè di piccula taglia, misurendu di regula trà 1,5 è 2,5 millimitri di longu. L'uvrieri di 'ssa spezia sò di culori giaddu pallidu à brunu chjaru, incù un addomi più scuru. I maestri, inquantu ad eddi, sò appena più grandi è più scuri ch'è l'uvrieri.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Urighjinaria d'Africa, a furmicula faraonu si hè sparta in u mondu sanu grazia à u cummerciu internaziunali. Hè avali prisenti in numarosi righjoni, in particulari in Auropa, in America subrana, in Asia è in Australia. 'Ssa spezia hè particularamenti adatta à l'ambienti urbani è si trova à spessu in i bastimenti, i spidali è i cucini.

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

A furmicula faraonu hè una spezia suciali, chì vivi in culonii cumposti da migliaii d'individui. Ogni culonia hè diretta da una maestra chì hè rispunsevuli di a ripruduzioni. L'uvrieri, inquantu ad eddi, s'accupani di a ricerca di cibu, di a custruzzioni di u nidu è di l'intrattinimentu di a culonia.

'Ssi furmiculi sò unnivori è si nutriscini d'una grandi varietà di sustanzi, in particulari di zuccaru, di lardu, di carri è di rumenzuli alimintari. Sò ancu cunnisciuti par a so capacità à cullucà si prestu è à culunizà nuveddi ambienti.

Monomorium pharaonis hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Monomorium pharaonis hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia di furmicula. Hà ancu statu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Monomorium pharaonis var. pharaonis è Monomorium pharaonis var. monomorium. Eppuri, 'ssi noma sò avà cunsidarati com'è sinonimi di Monomorium pharaonis.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

A furmicula faraonu hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in numarosi righjoni di u mondu. Pò caghjunà prublemi in l'abitazioni umani infistendu i cucini, i sali di bagni è i zoni ind'eddi ci sò l'alimenti. Di più, pò ancu dannighjà i culturi è i giardini.

Par via di a so capacità à ripraducia si prestu è à adattà si à diffarenti ambienti, hè à spessu difficiuli di cuntrullà i pupulazioni di furmiculi faraoni. Misuri di lotta intigrata, tali l'usu di trappuli è di prudutti chimichi spicifichi, sò à spessu nicissarii pà gistiscia 'ssi infistazioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Rumsaïs B., Colindre L., Wegnez P., Galkowski C. & Colin T., Atlante di e furmicule di Corsica, Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2018

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Rumsaïs è altri (2018).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]