Messor capitatus

À prupositu di Wikipedia
Messor capitatus
Messor capitatus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Hymenoptera
Famiglia Formicidae
Genaru Messor
Nomu binuminali
Messor capitatus
Pierre André Latreille, 1798

Messor capitatus hè una spezia di furmicula chì faci parti di a famiglia di i Formicidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Messor capitatus hè una spezia di furmicula appartinendu à a famiglia di i Formicidae. L'uvrieri di 'ssa spezia misurani trà 4 è 6 millimitri di lunghezza. Sò di culori brunu scuru à neru, incù una testa più chjara. U so corpu hè cupartu à pela fini è sitosi. I masci è i maestri sò più maiori ch'è l'uvrieri, aghjunghjendu una lunghezza da 8 à 10 millimitri. T'ani l'ali è sò di culori brunu o russicciu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Messor capitatus hè una spezia endemica di i righjoni mediterranii. Omu a trova par u più in u sudu di l'Auropa, in particulari in iSpagna, in Francia, in Italia è in Grecia. Hè ancu prisenti in Africa subrana, in particulari à u Maroccu è in Tunisia. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti caldi è asciutti, tali i pratulini, i duni di rena è i zoni rucciosi.

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

I culonii di Messor capitatus sò di regula di taglia media, cuntendu trà 500 è 2000 individui. Sò custituiti d'uvrieri, di masci è d'una maestra. L'uvrieri sò rispunsevuli di a ricerca di cibu, di a custruzzioni è di l'intrattinimentu di u nidu, è ancu di a prutizzioni di a culonia. A maestra hè rispunsevuli di fà l'ova, chì darani nascita à nuveddi uvrieri è à masci.

'Ssa spezia hè granivura, nutriscendu si par u più di graneddi. L'uvrieri cullettani i graneddi è l'accantani in camari spiciali di u nidu, chjamati camari à graneddi. Apradani ancu funzi pà scumpona i graneddi è aghjivuliscia a so dighjistioni. Messor capitatus hè ancu cunnisciuta par a so capacità à accantà grandi quantità di graneddi, ciò chì li parmetti di sopravviva mentri i periudi di carenza alimintari.

Messor capitatus hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Messor capitatus hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia di furmicula. Hè stata discritta pà a prima volta da l'entumologu talianu Carlo Emery in u 1898.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Messor capitatus hè una spezia rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni. Ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti naturali di 'ssa spezia cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Rumsaïs B., Colindre L., Wegnez P., Galkowski C. & Colin T., Atlante di e furmicule di Corsica, Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2018

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Rumsaïs è altri (2018).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]