Mergus merganser

À prupositu di Wikipedia
Mergus merganser
Mergus merganser
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Anseriformes
Famiglia Anatidae
Generu Mergus
Nome binuminale
Mergus merganser
Carl Linnaeus, 1758

Mergus merganser hè una spezia d'anatra chì face parte di a famiglia di l'Anatidae.

Mergus merganser hè un grande anatra di a famiglia di l'Anatidae. Hè prisente in e zone buscose d'Europa, d'Asia è d'America suprana.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Mergus merganser hè un'anatra di grande taglia, incù un corpu slanciatu è l'ale longhe è pinzute. I masci adulti anu una testa di culore verde scuru è un corpu per u più biancu incù una tinta rosulata annantu in sottu. U so bizzicu hè longu è finu, di culore rossu vivu. E femine anu una culurazione bruna russiccia incù un bizzicu grisgiognu.

Mergus merganser sò ottimi nutadori è capiciuttadori. Si cibanu per u più di pesci ch'elli catturanu tuffendu sottu à l'acqua. Ponu ancu manghjà anfibii, insetti è crustacei.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Mergus merganser hè una spezia nidificante di l'acque interne. Omu u trova annantu à i lavi, e vadine è i stagni di e rigione buscose di u nordu di l'emisferu settentriunale. In Europa, hè prisente in a maiò parte di a Scandinavia, di a Russia è di l'Europa cintrale. In Asia, omu u trova in tutta a Siberia è u nordu di a China. In America suprana, si riproduce in u nordu di u Canada è in Alaska, è inguerna in u sudu di i Stati Uniti è in America cintrale.

Mergus merganser hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Mergus merganser hè una spezia migratrice. Chetta e so arie di riproduzione d'inguernu per andà in zone custiere più calde. A migrazione s'effittueghja di regula di notte.

I Mergus merganser sò acelli munogami chì nichjanu in cavità d'arburi, à spessu situate vicinu à l'acqua. A femina face di regula 8 à 12 ovi ch'ella incuba sola mentre circa un mese. I ghjovani anitrini chettanu u nidu pocu dopu a sbucciata è sò capace à bulà à l'età da 7 à 8 simane.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Mergus merganser hè classificatu in u generu Mergus, chì cumprende dinù Mergus serrator è Mergus albellus.

I sinonimi sò: Merganser castor Linnaeus, 1758; Mergus merganser americanus Cassin, 1852.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Mergus merganser hè una spezia classificata cum'è preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, e so pupulazione anu cunnisciutu una calata in certe rigione, in particulare in Europa. E principale minacce per a spezia sò a perdita d'ambiente, a polluzione di l'acqua è a caccia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]