Mergellus albellus

À prupositu di Wikipedia
Mergellus albellus
Mergellus albellus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Anseriformes
Famiglia Anatidae
Generu Mergellus
Nome binuminale
Mergellus albellus
Carl Linnaeus, 1758

Mergellus albellus hè una spezia d'anatra chì face parte di a famiglia di l'Anatidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Mergellus albellus hè una piccula spezia d'anatra ciuttadore appartinendu à a famiglia di l'Anatidae. Hè a sola spezia viva di u generu Mergellus.

U masciu adultu hè faciule cunnuscitoghju cù u so piumaghju per u più biancu incù una calotta nera, un maschera facciale nera è fine linie nere annantu à i fianchi è u senu. Pussede ancu una longa cresta nera caratteristica. A femina prisenta un piumaghju più ternu, incù una testa bruna russiccia è una gola bianca bella visibile. I dui sessi pussedenu un bizzicu fine è dentatu, adattu à a cattura di picculi pesci, a so principale fonte di cibu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Mergellus albellus hè un acellu migratore chì nichja in e zone buscose è umite d'Eurasia, di a Scandinavia à a Siberia orientale. D'inguernu, migra ver'di u sudu, aghjunghjendu l'Africa suprana, l'India è l'estu di a China.

Omu pò ossirvà per u più annantu à i lavi, i stagni è e vadine à debule currente.

Mergellus albellus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Mergellus albellus hè un acellu sulitariu chì si nutrisce per u più di picculi pesci, ma pò ancu cunsumà crustacei, insetti è molluschi. Hè un eccellente ciuttadore è pò aghjunghje prufundità impurtante per catturà e so prede.

A staghjone di riproduzione cumencia d'aprile o di maghju.A femina custruisce u so nidu in un arburu cavu o in un tufone di scogliu, in a vicinanza di l'acqua. Face di regula 6 à 12 ovi ch'è ella cova sola mentre 28-30 ghjorni.

I ghjovani Mergellus albellus sò nidifughi è chettanu u nidu pocu dopu a sbucciata. Sò allivati da a femina mentre à l'incirca 7 simane prima di diventà indipindenti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Mergellus albellus hè l'unica spezia viva di u generu Mergellus. 'Ssu generu hè strettamente ligatu à u generu Mergus, à u quale hè qualchì volta culligatu.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Mergellus albellus hè classificatu cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, e so pupulazione sò in declinu in certi parte di a so area di ripartizione, in particulare in Europa occidentale.

E principale minacce per Mergellus albellus sò a distruzzione è a frammintazione di u so ambiente, a polluzione di l'acque è a caccia. I sforzi di cunsirvazione sò in corsu in certi lochi per pruteghje 'ssa spezia, in particulare da a criazione di zone prutette è a messa in ballu di prugrammi di gistione di l'ambiente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]