Mentha suaveolens

À prupositu di Wikipedia
Mentha suaveolens
Mentha suaveolens
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Generu Mentha
Nome binuminale
Mentha suaveolens
Carl Linnaeus, 1753

Mentha suaveolens hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Lamiaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Mentha suaveolens hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Lamiaceae. Si caratterizeghja da e so casce attundate è vellutate, d'un verde vivu, chì sgaghjanu un odore di menta agrievule quandu omu e ciccia. I piccioli di Mentha suaveolens sò quadrangulari è ponu aghjunghje un'altezza da 30 à 90 centimi. I fiori, di culore rusulatu pallidu à lavandu, sò ragruppati in spighe terminali.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Mentha suaveolens hè originaria d'Europa, ma si hè largamente sparta in altre rigione di u mondu grazia à a so pupularità in quant'è pianta aromatica è medicinale. Omu a trova oghje in numerosi paesi, in particulare in America suprana, in Asia è in Africa suprana. Cresce di regula in e zone umite, u longu di i corsi d'acqua, in e pratuline è i giardini.

Mentha suaveolens hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Mentha suaveolens hè una pianta vivace chì si sparghje per u più da stuloni suttarranii, furmendu cusì culonie dense. Priferisce e terre ricche di materia organica è belle assiccate. 'Ssa pianta hè capace à adattà si à sfarenti tipi di climi, ma priferisce e rigione timperate. A fiuritura di a menta dolce hà locu d'istate, attirendu enumerosi insetti inamacatori.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Mentha suaveolens appartene à u generu Mentha, chì ecumprende numerose altre spezie di mente. Certi sinonimi usati per designà 'ssa pianta sò Mentha rotundifolia è Mentha viridis. Esiste ancu parechje varietà cultivate di Mentha suaveolens.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Mentha suaveolens hè una pianta cumuna è largamente cultivata, ciò chì cuntribuisce à a so cunsirvazione. Hè apprizziata per e so pruprietà aromatiche è medicinale, è ancu per u so utilisazione in cucina. Eppuru, hè impurtante di vighjà à ùn intruduce micca 'ssa spezia in ecusistemi fragili induv'ella puderia diventà invadente. A menta dolce hè ancu sensibile à e malatie fongiche, hè dunque ricumandatu di surviglià è di trattà l'infizzione eventuale per privene a prupagazione di 'ssi agenti patugeni.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]