Vai al contenuto

Melanocorypha calandra

À prupositu di Wikipedia
A calandra
Melanocorypha calandra
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Alaudidae
Generu Melanocorypha
Nome binuminale
Melanocorypha calandra
Carl Linnaeus, 1766

A calandra (Melanocorypha calandra) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Alaudidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

A calandra hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di l'Alaudidae. Stu acellu misura à l'incirca 18 à 20 centimi di lunghezza è pussede una largura di à l'incirca 32 à 35 centimi. U so piumaghju hè per u più brunu incù strisce nere annantu à u corpu è l'ale. U corpu hè di culore biancu è a coda hè corta. I masci è e femine anu un aspettu simile, benchì i masci possinu avè culori appena più vivi.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

A calandra hè prisente in parte assai di l'Europa, da u punente di a Russia à u punente di a Francia è di a Spagna. Omu a trova dinù in certe rigione d'Asia cintrale, in particulare in Turchia, in Iranu è in Afganistanu. 'Ssa spezia priferisce l'ambienti aperti tali e pratuline, i campi cultivati è e steppe.

A calandra hè prisente in Corsica.[1]

A calandra hè un acellu migratore, culluchendu si ver'di u sudu d'inguernu per scappà à e cundizione climatiche rigurose. Si nutrisce per u più d'insetti, di granelli è di piante erbacee. U so cantu hè meludiosu è pò esse intesu mentre u periodu di riproduzione, quandu i masci cantanu per attirà e femine è difende u so territoriu.

A calandra appartene à u generu Melanocorypha. Hè qualchì volta cunsiderata cum'è una sottuspezia di Melanocorypha yeltoniensis, una spezia simile prisente in Asia cintrale. Eppuru, i studii genetichi ricenti anu mustratu differenze significative trà e duie spezie, ghjustifichendu a so classifica spiccata.

I sinonimi eventuali sò: Alauda calandra, Alauda arvensis calandra.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

A calandra hè classificata cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione sia stabile in a maiò parte di a so area di ripartizione, certe pupulazione lucale ponu esse minacciate da a perdita d'ambiente duvuta à l'agricultura intensiva è à l'urbanisazione. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone umite è a promuzione di pratiche agricule durevule, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]