Malva cretica

À prupositu di Wikipedia
Malva cretica
Malva cretica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Malvales
Famiglia Malvaceae
Genaru Malva
Nomu binuminali
Malva cretica
Antonio José Cavanilles, 1786

Malva cretica hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Malvaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Malva cretica, ancu cunnisciuta sottu à u nomu cumunu di malma di Creta, hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Malvaceae. Si distingui da i so piccioli ritti, pudendu aghjunghja un'altezza da 50 à 100 centimi. I casci sò alterni è muniti di longhi piccioli. I fiora, di culori rusulinu pallidu à malmu, sò ragruppati in gaspi terminali. I pitali sò appena scuddati è i stamini sò numarosi. I frutti sò capsuli cuntinendu picculi graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

A malma di Creta hè urighjinaria di i righjoni mediterranii, in particulari di a Creta, da induva edda tira u so nomu cumunu. Omu a trova ancu in altri paesi di u circondu mediterraniu, tali a Spagna, l'Italia, a Grecia è a Turchia. Si hè ancu naturalizata in certi righjoni d'America subrana.

Malva cretica hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

A malma di Creta hè una pianta adatta à i climi mediterranii, ind'edda cresci in i terri beddi assiccati è assuliati. Hè capaci à risista à i periudi di sicchina grazia à i so radichi fondi. A fiuritura hà locu di regula di branu è d'istatina, attirendu cusì di numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu è poni ancu essa traspurtati da l'animali.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Malva cretica hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Malva mauritiana, Malva rotundifolia var. mauritiana è Malva rotundifolia subsp. mauritiana. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu pà disignà variazioni di 'ssa spezia, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

A malma di Creta ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè largamenti sparta in a so aria di ripartizioni naturali ed hè ancu cultivata com'è pianta urnamintali in numarosi giardini. Eppuri, hè impurtanti di prisirvà l'ambienti naturali ind'edda si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà. A distruzzioni di i zoni custieri è pratulini mediterranii pò avè un impattu negativu annantu à 'ssa spezia è d'altri pianti indigeni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]