Madonna

À prupositu di Wikipedia
Jump to navigation Jump to search

Madonna, nomu cumpletu Madonna Louise Veronica Ciccone (Bay City, 16 d'aostu 1958), ghjè una cantautrice, ballerina, attrice, regista, sceneggiatrice, stilista, produttrice discugrafica è cinematografica statunitense.

Diva celebre in tuttu u mondu sinu da i primi anni ottanta, capace di attirà l'attenzione è e critiche di pubblicu è stampa cù i so cumportamenti ritenuti trasgressivi, nun chì par i so videoclip iconichi, Madonna ghjè difinita The Queen of Pop (a "Regina di u Pop"). Sicondu u Guinness di i primati ghjè l'artista femminile da e maggiori vendite di a storia di a musica, cù à l'attivu 350 millioni di dischi in tuttu u mondu, di cui 95 millioni in i soli Stati Uniti d'America, u chì a rende a quarta artista cù maggiori vendite in assulutu. Ghjè inoltre l'artista ad avè piazzatu più DVD musicali à a prima pusizione di a Billboard Albums Chart in l'USA, cù nove tituli finu à u Sticky & Sweet Tour di u 2010, chì ghjè u tour di maggior successu di un'artista donna (quintu in totale), nun chì quellu di maggior successu in u rapportu intruiti/date, cù un incassu di oltre 400 millioni di dullari in 85 tappe.

In a so carriera hà vintu numarosi premi, trà cui 50 Billboard Music Awards, 7 Grammy Awards è in campu cinematograficu hà vintu u Golden Globe per a migliore attrice in un film cummedia o musicale per Evita è per a migliore canzone urighjinale per Masterpiece, tratta da u filmu da ella direttu W.E. - Edward e Wallis.