Lonicera japonica

À prupositu di Wikipedia
Lonicera japonica
Lonicera japonica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Dipsacales
Famiglia Caprifoliaceae
Generu Lonicera
Nome binuminale
Lonicera japonica
Carl Peter Thunberg, 1784

Lonicera japonica hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caprifoliaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Lonicera japonica, ancu cunnisciuta sottu u nome di caprifogliu di u Giappone, hè una spezia di pianta arrampicante di a famiglia di e Caprifoliaceae. Hè originaria d'Asia di l'Estu, in particulare di u Giappone è di a China. 'Ssa pianta vivace pò aghjunghje un'altezza di 10 metri è pussede i piccioli legnosi è flessibili. E so foglie sò opposte, ovale è d'un verde vivu. I fiori, inquantu à elle, sò tubulari, bianchi o gialli, è sgaghjanu un profume inzuccheratu è aggradevule.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U caprifogliu di u Giappone hè largamente spartu in numerose rigione di u mondu. Hè stata introduttu in numerosi paesi, in particulare in Europa, in America suprana è in Australia. 'Ssa pianta si hè adattata à sfarenti tipi di climi, ciò chì spiega a so prisenza in rigione tantu diverse ch'è e rigione timperate, subtrupicale è trupicale.

Lonicera japonica hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U caprifogliu di u Giappone hè una pianta arrampicante chì si arrula di tondu à i puntelli grazia à i so piccioli flessibili. Si sparghje per u più per via di i so granelli, chì sò spergugliati da l'acelli è i picculi mammiferi. 'Ssa spezia hè ancu capace à riproduce si per via di calature, ciò chì aghjivulisce a so prupagazione è a so culunisazione di nuvelli ambienti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U nome scentificu di u caprifogliu di u Giappone hè Lonicera japonica. Esistenu dinù altri sinonimi per designà 'ssa spezia, tali Lonicera flexuosa, Lonicera chinensis è Lonicera acuminata. 'Ssi nomi sò usati in certi opere di riferimentu, ma Lonicera japonica ferma u nome u più currentemente imprudatu.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Benchì u caprifogliu di u Giappone sia una pianta ornamentale apprizziata in numerosi giardini, pò ancu diventà invadente in certi ecusistemi. In certe rigione, pò affucà a vegetazione indigena è disturbà l'equilibriu eculogicu. Per via di cunsequenza, hè ricumandatu di cuntrullà a so prupagazione è di limità a so prisenza in e zone naturale sensibile.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]