Lonicera implexa

À prupositu di Wikipedia
Lonicera implexa
Lonicera implexa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Dipsacales
Famiglia Caprifoliaceae
Generu Lonicera
Nome binuminale
Lonicera implexa
William Aiton, 1789, 1838

Lonicera implexa hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caprifoliaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Lonicera implexa hè una spezia di pianta arrampicante appartinendu à a famiglia di e Caprifoliaceae. 'Ssa pianta vivace si distingue da i so piccioli legnosi è e so foglie simplice, opposte è ovale. I fiori di Lonicera implexa sò ragruppati in gaspe terminale è sò di culore biancu o giallastru, sgaghjendu un profume inzuccheratu è aggradevule.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Lonicera implexa hè originaria di a rigione mediterrania, induv'ella hè largamente spartu. Omu a trova per u più in i paesi di u circondu mediterraniu tali a Spagna, a Francia, l'Italia è a Grecia. 'Ssa pianta hà ancu statu introdutta in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana è in Australia, induv'si hè naturalizata incù successu.

Lonicera implexa hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Lonicera implexa hè una pianta arrampicante chì s'appicca à i puntelli grazia à i so avvitichji. Pò aghjunghje un'altezza da 2 à 4 metri. 'Ssa spezia priferisce l'ambienti assuliati è e terre belle assiccate. Hè à spessu prisente in l'arici di e fureste, e chjarine è e zone rucciose. Lonicera implexa fiurisce di regula da maghju à lugliu, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Lonicera implexa hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre sinonimi tali Lonicera caprifolium è Lonicera etrusca. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà 'ssa pianta, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi di Lonicera implexa.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Benchì Lonicera implexa ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta hè prisente cù u fine di mantene a so diversità genetica è di pruteghje l'ecusistemi in i quali ghjoca un rollu impurtante. E misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di 'ssa spezia, sò necessarie per assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]