Vai al contenuto

Lithospermum officinale

À prupositu di Wikipedia
Lithospermum officinale
Lithospermum officinale
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Boraginales
Famiglia Boraginaceae
Generu Lithospermum
Nome binuminale
Lithospermum officinale
Carl Linnaeus, 1753

Lithospermum officinale hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Boraginaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Lithospermum officinale hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Boraginaceae. Si caratterizeghja da i so piccioli ritti, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E so foglie sò lanceulate, appena pilute è disposte di manera altirnata longu à u picciolu. I fiori di 'ssa pianta sò di culore giallu vivu, ragruppati in gaspe terminale. Sò particularmente attraenti per l'insetti inamacatori.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Lithospermum officinale hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova ancu in Asia occidentale è in Africa suprana. 'Ssa pianta cresce per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone pitricose. Hè adattata à sfarenti tipi di terre, ma priferisce e terre belle assiccate è ricche di nutrimenti.

Lithospermum officinale hè prisente in Corsica.[1]

Lithospermum officinale hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu da maghju à lugliu, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali. 'Ssa pianta hà ancu a capacità di diffonde si da rizomi, furmendu cusì culonie dense.

Lithospermum officinale hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Esistenu eppuru sinonimi imprudati in a litteratura scentifica, tali Lithospermum vulgare è Lithospermum arvense. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà 'ssa pianta.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Lithospermum officinale hè cunsideratu cum'è una spezia di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Bench'ellu possi esse minacciatu in certe rigione per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, ferma relativamente spartu è ùn hè micca cunsideratu cum'è essendu in priculu criticu. Eppuru, hè impurtante di surviglià l'evuluzione di a so pupulazione è di pruteghje e zone induv'ellu hè prisente cù u fine di prisirvà a so diversità genetica è u so rollu eculogicu in quant'è pianta impullinatrice.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]