Vai al contenuto

Lithognathus mormyrus

À prupositu di Wikipedia
A murmura
Lithognathus mormyrus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Spariformes
Famiglia Sparidae
Generu Lithognathus
Nome binuminale
Lithognathus mormyrus
Carl Linnaeus, 1758

A murmura (Lithognathus mormyrus) hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Sparidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

A murmura prisenta un corpu lungarinu è cumpressu latiralmente, incù una testa pinzuta è una bocca protrattile. A so culurazione varieghja da grisgiu argentatu à brunu duratu, incù riflessi argentati annantu à i fianchi.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

A murmura hè prisente in acque marine di l'acque custiere di u mare Atlanticu orientale, di u mare di u Nordu sinu à a costa punente di l'Africa. Omu u trova dinù in u Mediterraniu è in mare Neru. Affizziuneghja i fondi rinosi è rucciosi, induv'ellu si nutrisce per u più di picculi crustacei è di molluschi.

A murmura hè prisente in acque marine di Corsica.[1]

A murmura hè attiva per u più di notte, culluchendu si in bande in cerca di cibu. Si riproduce d'istate, e femine dipunendu i so ovi annantu à u fondu marinu. I ghjovani si sviloppanu prestu è aghjunghjenu a maturità sissuale à l'età d'un annu circa.

Lithognathus mormyrus hè stata discrittu per a prima volta da u naturalistu svedese Carl Linnaeus in u 1758. Hè qualchì volta designatu sottu à u sinonimu di Sparus mormyrus.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

A murmura hè una spezia relativamente cumuna in a so area di ripartizione, benchì certe pupulazione possinu esse affittate da a pesca eccessiva è a digradazione di u so ambiente. E misure di cunsirvazione sò messe in ballu per pruteghje 'ssu pesciu è assicurà a so perennità in l'ecusistemi marini.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]