Vai al contenuto

Listera cordata

À prupositu di Wikipedia
'
Classifica scentifica
Regnu [[]]
Divisione [[]]
Classa [[]]
Ordine [[]]
Famiglia [[]]
Generu [[]]
Nome binuminale

Listera cordata hè una pianta chì face parte di a famiglia di l'Orchidaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Listera cordata hè una spezia d'orchidee terranee vivace appartinendu à a famiglia di l'Orchidaceae. 'Ssa pianta erbacea si caratterizeghja da e so casce à forma di core è i so fiori di culore da russicciu à purpureu.

E casce di Listera cordata sò opposte è à forma di core, d'un culore da verde chjaru à verde scuru. Sò disposte à a basa di u picciolu fiurale è misuranu di regula trà 1 è 3 centimi di longu. U picciolu, fine è drittu, pò aghjunghje un'altezza da 10 à 30 centimi.

I fiori, di culore da russicciu à purpureu, sò ragruppate in infiuriscenze à forma di gaspe, cumposte da 5 à 20 fiori. U labellu hè bilobatu, incù dui lobi stretti è lungarini, à spessu appena torti. I fiori di Listera cordata sò ermafroditi è sò inamacati per u più da e mosche è altri insetti inamacatori.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Listera cordata hè largamente sparta in e rigione timperate è boreale d'Europa, d'Asia è d'America suprana. Omu a trova in Francia, in Alimagna, à u Regnu Unitu, in Russia, è ancu in certi paesi asiatichi tali a China è u Giappone, è in America suprana, in particulare à u Canada è in i Stati Uniti.

'Ss'orchidea priferisce l'ambienti furestieri, tali e fureste di coniferi, e chjarine è l'arici di fureste. Apprizzieghja ancu e pratuline umite è e zone di turbiere. A pianta apprizzieghja e terre ricche di terricciu, belle assiccate è appena acide o neutre, è si sviluppa in zone esposte à meza ombra o à l'ombra. A spezia pò esse truvata à altitudine andendu da u livellu di u mare sinu à à l'incirca 2800 metri.

Benchì Listera cordata ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata à a scala mundiale, hè prutetta in certe rigione per causa di a digradazione di u so ambiente è di a racolta illegale di i so fiori. Sforzi di cunsirvazione, tali a messa in piazza di riserve naturale è di prugrammi di riintruduzione, sò fatti in certi lochi per pruteghje è prisirvà 'ssa spezia d'orchidea.

Listera cordata hè prisente in Corsica, ma hè rarissima.[1]

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

[[Categoria:]]