Liparis loeselii

À prupositu di Wikipedia
Liparis loeselii
Liparis loeselii
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordine Orchidales
Famiglia Orchidaceae
Generu Liparis
Nome binuminale
Liparis loeselii
( L. ) Rich. , 1817

Liparis loeselii hè un fiore chì face parte di a famiglia di l'Orchidaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Liparis loeselii hè una piccula orchidea terranea di a famiglia di l'Orchidaceae. Prisenta un picciolu finu da 15 à 30 cm d'altezza, incù un paghju di casce basale lungarine è lampante. I fiori, di culore giallu o verde è disposte in spiga, sò chjuche è si sviluppanu di regula à u principiu di l'istate. I sepali è i petali formanu una sorta di cappuccinu sopra à a culonna di u fiore.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Liparis loeselii pussede una larga ripartizione. Omu a trova à traversu l'Eurasia, l'America suprana è certe rigione di l'America Cintrale. Cresce di solitu in ambienti umiti, cum'è e turbiere, i paduli è i bordi di fiumicellu.

'Ssa spezia hè prutetta da a Cunvinzione annantu à u cummerciu internaziunale di e spezie di fauna è di flora selvatiche minacciate d'estinzione (CITES), ciò chì interdisce u so cummerciu. Malgradu 'ssa prutezzione, a Liparis loeselii hè in declinu per causa di a perdita di u so ambiente, per u più duvutu à l'assiccamentu di e zone umite è à l'urbanisazione.

In certe rigione, sforzi di cunsirvazione sò messi in ballu per pruteghje 'ssa spezia. 'Ssi sforzi cumprendenu a prutezzione di l'ambienti esistenti, a risturazione di l'ambienti sgradati è, in certi casi, a transplantation d'individui in ambienti prutetti per aumintà e pupulazione esistente.

Liparis loeselii hè prisente in Corsica ma hè assai rara.[1]

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).