Vai al contenuto

Linum strictum

À prupositu di Wikipedia
Linum strictum
Linum strictum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Linaceae
Generu Linum
Nome binuminale
Linum strictum
Carl Linnaeus, 1753

Linum strictum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Linaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Linum strictum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Linaceae. Si caratterizeghja da u so picciolu rittu, misurendu di regula trà 30 è 60 centimi d'altura. E casce sò lineare, strette è disposte di manera opposta longu à u picciolu. I fiori, di culore turchinu o viulina, sò chjuchi è ragruppati in infiuriscenze terminale. I frutti sò capsule cuntinendu picculi granelli.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Linum strictum hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in e rigione timperate è mediterranie. Hè ancu prisente in Asia occidentale è in Africa suprana. 'Ssa pianta priferisce e terre belle assiccate è assuliate, tali e pratuline, l'arici di fureste è i terreni abbandunati.

Linum strictum hè prisente in Corsica.[1]

Linum strictum hè una pianta à fiuritura estiva. Fiurisce di regula da ghjunghju à aostu. L'impullinazione hè assicurata da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, attratti da u nettare di i fiori. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali chì si nutriscenu di e capsule. 'Ssa spezia hà una crescita relativamente rapida è pò diffonde si da i so rizomi suttarranii.

Linum strictum hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Linum angustifolium, Linum perenne var. strictum è Linum perenne subsp. strictum. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà variazione di 'ssa pianta, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi di Linum strictum.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Linum strictum ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumunu in a so area di ripartizione è ùn face micca l'ogettu di misure di cunsirvazione specifiche. Eppuru, cum'è per numerose piante selvatiche, hè impurtante di prisirvà u so ambiente naturale cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. L'attività umane, tale l'urbanisazione è l'agricultura intensiva, ponu avè un impattu negativu annantu à e pupulazione di Linum strictum è altre spezie vegetale.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]