Vai al contenuto

Linum narbonense

À prupositu di Wikipedia
Linum narbonense
Linum narbonense
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Linaceae
Generu Linum
Nome binuminale
Linum narbonense
Carl Linnaeus, 1753

Linum narbonense hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Linaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Linum narbonense hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Linaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò lineare, strette è disposte di manera opposta longu à u picciolu. I fiori, d'un turchinu vivu, sò ragruppati in infiuriscenze terminale. Ogni fiore pussede cinque petali è cinque sepali. I frutti sò capsule cuntinendu picculi granelli.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Linum narbonense hè originariu di a rigione mediterrania, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova in particulare in Francia, in Spagna, in Italia, in Grecia è in Turchia. 'Ssa pianta affizziuneghja e terre asciutte è belle assiccate, è cresce à spessu in e pratuline, e machje è e culline.

Linum narbonense hè prisente in Corsica.[1]

Linum narbonense hè una pianta à fiuritura estiva. Fiurisce di regula da ghjunghju à aostu. L'impullinazione hè assicurata da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u culore vivu di i fiori. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali.

Linum narbonense hè ancu cunnisciutu sottu u nome di Linum angustifolium. Esiste ancu sinonimi tali Linum elegans è Linum strictum. 'Ssa pianta hè stata discritta per a prima volta da u botanistu francese Jean-Baptiste Lamarck in u 1786.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Linum narbonense hè cunsideratu cum'è una spezia di cuncernu per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. L'attività umane, tale l'urbanisazione è l'agricultura intensiva, anu caghjunatu una diminuzione di a so pupulazione in numerose rigione. Misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone naturale induve 'ssa pianta hè prisente, sò necessarie per assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]