Linum maritimum

À prupositu di Wikipedia
Linum maritimum
Linum maritimum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Linaceae
Generu Linum
Nome binuminale
Linum maritimum
Carl Linnaeus, 1753

Linum maritimum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Linaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Linum maritimum, ancu cunnisciutu sottu u nome di linu marittimu, hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Linaceae. Si distingue da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 30 è 60 centimi d'altezza. E so piccioli sò smilze è addirizzate, incù casce lineare è strette, misurendu circa 2 à 3 centimi di lunghezza. I fiori di Linum maritimum sò di culore turchina pallidu o lavanda, incù cinque petali dillicati è numerose stamine.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U linu marittimu hè per u più prisente in e rigione custiere di l'Europa occidentale è attondu mediterraniu. Omu u trova in particulare annantu à e dune di rena, e scugliere marittime è e pratuline custiere. 'Ssa pianta hè bè adatta à e cundizione saline è à i venti forti caratteristichi di 'ssi ambienti custieri.

Linum maritimum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Linum maritimum hè una pianta à fiuritura estiva, pruducendu i fiori trà ghjunghju è sittembre. Si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu è e cavallate. 'Ssa spezia hà sviluppatu l'adattamenti per resiste à e cundizione difficile di u so ambiente custieru, tale radiche prufonde per accede à l'acqua suttarrania è un stratu cerosu annantu à e so foglie per riduce a perdita d'acqua in evapurazione.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Linum maritimum hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali Linum angustifolium è Linum usitatissimum var. angustifolium. 'Ssi sinonimi sò usati in certi opere di riferimentu o sient'è e classifiche tassunomiche specifiche.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U linu marittimu hè cunsideratu cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale da l'urbanisazione è u sviluppu custieru. E dune di rena, induve 'ssa pianta hè à spessu prisente, sò ancu minacciate da l'erusione duvuta di l'attività umane è à i cambiamenti climatichi. Misure di cunsirvazione sò necessarie per pruteghje e pupulazione di linu marittimu, in particulare a prisirvazione di l'ambienti custieri è a sensibilisazione à l'impurtanza di 'ssa spezia in l'ecusistemi custieri.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]