Linum bienne

À prupositu di Wikipedia
Linum bienne
Linum bienne
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Linaceae
Generu Linum
Nome binuminale
Linum bienne
Philip Miller, 1768

Linum bienne hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Linaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Linum bienne hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Linaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò lineare, strette è disposte di manera opposta longu à u picciolu. I fiori sò di culore turchinu o viulinu, incù cinque petali disposti à forma di stella. I frutti sò capsule cuntinendu piccule granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Linum bienne hè originariu d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone aperte. Pò ancu esse cultivatu in i giardini per causa di a so bellezza ornamentale.

Linum bienne hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta fiurisce di regula da maghju à lugliu. I fiori sò impullinati da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u so nettare. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali chì si strufenanu contru à e capsule, fendu li scuppià è liberendu cusì i granelli.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Linum bienne hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Linum perenne. Appartene à u generu Linum, chì cumprende à l'incirca 200 spezie di piante à fiori. U generu Linum fattu parte di a famiglia di e Linaceae, chì cumprende ancu altri generi di piante à fiori.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Linum bienne ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale è hè à spessu cultivata cum'è pianta ornamentale. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva pò custituisce una minaccia per a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline è e zone aperte induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so cunsirvazione.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]