Limosa limosa

À prupositu di Wikipedia
Limosa limosa
Limosa limosa
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Scolopacidae
Generu Limosa
Nome binuminale
Limosa limosa
Carl Linnaeus, 1758

Limosa limosa hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Scolopacidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Limosa limosa hè un acellu à longhe zampe è à bizzicu longu longu, misurendu circa 40 centimi di lunghezza è pisendu trà 400 è 700 grammi. Si distingue da u so piumaghju brunu scuru incù una fascia bianca annantu à l'ala, u so corpu bracanatu è a so coda nera. U masciu è a femina anu un piumaghju simile, benchì a femina sia di regula appena più maiore.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Limosa limosa hè una spezia sparta in e rigione timperate è subartiche di l'Anzianu Mondu. Si riproduce in e zone umite, in particulare i paduli, e turbiere è e pratuline umite. L'Europa hè una di e principale zone di riproduzione di 'ssa spezia, incù pupulazione impurtante in Scandinavia, in Russia, in u Regnu Unitu è in Irlanda. L'acelli migratori attraversanu l'Africa, l'Asia è l'Europa per aghjunghje e so zone d'inguernamentu, per u più situate in e zone umite trupicale è subtrupicale.

Limosa limosa hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Limosa limosa hè un acellu onnivoru, cibendu si per u più di picculi invertebrati tali varmi, insetti è crustacei. Improda u so longu bizzicu per bulicà in a terra è u limacciu in cerca di cibu. A staghjone di riproduzione hà locu di veranu, quandu i coppii si cuncoglienu per nichjà. U nidu hè di regula custruitu in una depressione di a terra in a vicinanza d'un ochju d'acqua. A femina dipone di regula 4 à 6 ovi, ch'ella cova mentre circa 22 à 24 ghjorni. I piulelli fermanu à u nidu mentre circa duie simane. Sò nutriti da i dui parenti è imparanu à bulà à l'età da 3 à 4 simane.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Limosa limosa hè a spezia tipu di u generu Limosa. Esistenu parechje sottuspezie, ma a più sparta hè Limosa limosa limosa, chì si riproduce in Europa è in Asia occidentale. Di altre sottuspezie si riproducenu in America suprana, in Africa è in Asia di u sudestu.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A pupulazione mundiale di Limosa limosa hè stimata à 400000 à 600000 individui. A spezia hè cunsiderata cum'è vulnerabile da l'UICN per causa di a perdita d'ambiente è cambiamenti in e pratiche agricule. E pratuline umite, ambiente essenziale di Limosa limosa, sò à spessu cunvertute in terre agricule o in zone urbanizate. Di più, l'usu di pesticidii è di suvu pò avè un impattu negativu annantu à e pupulazione di prede di a spezia.

I sforzi di cunsirvazione sò in corsu per pruteghje Limosa limosa. 'Ssi sforzi inchjudenu a risturazione di e zone umite, a messa in ballu di zone prutette è a riduzione di l'usu di pesticidii è di suvu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]