Limosa lapponica

À prupositu di Wikipedia
Limosa lapponica
Limosa lapponica
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Scolopacidae
Generu Limosa
Nome binuminale
Limosa lapponica
Carl Linnaeus, 1758

Limosa lapponica hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Scolopacidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Limosa lapponica hè una grande spezia di biccazzinu appartinendu à a famiglia di i Scolopacidae, cunnisciuta per e so migrazione spittaculare è u so piumaghju lampante mentre u periodu di riproduzione. Prisenta un corpu longu è sfilanciatu, zampe robuste è un longu bizzicu fine incurvatu à l'insù, caratteristiche tipiche di i biccazzini.

In piumaghju nuzziale, u masciu di Limosa lapponica inarbureghja un abitu rossu in pettu, u corpu è i fianchi, mentre ch'è a femina affissa una aranciu più pallidu annantu à listesse parte di u corpu. Fora di a staghjone di riproduzione, adotta un piumaghju più discretu, tirendu annantu à grisgiu o brunu, incù un corpu biancu. U cudrione hè biancu è a coda, caratteristica di a spezia, hè imbarrata orizuntalmente di neru è di biancu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Limosa lapponica occupa una vasta area di riproduzione circumpulare, stindendu si à traversu l'Artica è a zona subartica di l'Eurasia è di l'America suprana. Nichja per u più in e rigione di tundre, sopra à terreni umiti è bureali, di regula vicinu à i corsi d'acqua a o i lavi.

D'inguernu, i Limosa lapponica si ragruppanu in zone più timperate, in particulare in Africa subsahariana, in Asia di u sudestu è in Australia. Percorrenu longhe distanze à u mumentu di e so migrazione, cuntendu frà l'acelli i più migratori à u mondu.

Limosa lapponica hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Limosa lapponica si nutrisce per u più d'invertebrati acquatichi, tali i varmi, i picculi crustacei è i molluschi. Sonda a terra molla incù u so longu bizzicu, catturendu e so prede cù l'aiutu di muvimenti rapidi.

A riproduzione di Limosa lapponica principia di veranu, quandu l'individui ghjunghjenu in i so siti di nidificazione. I coppii custruiscenu un nidu rozu in terra, di regula nascostu frà a vegetazione. A femina dipone trè à quattru ovi, ch'ella cova mentre circa trè simane. I ghjovani piulelli sò nidifughi, capace à marchjà è à nutrisce si da a nascita. Sò pigliati in carica da i dui parenti è si ne bulanu ver'di dui à trè mesi.

A lungevità di Limosa lapponica hè stimata trà deci è quindici anni. Di media, campa à l'incirca ondici anni.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Limosa lapponica hè strettamente ligata à altre spezie di biccazzini, in particulare Limosa limosa è Limosa minuta. Esistenu trè sottuspezie ricunnusciute di Limosa lapponica : Limosa lapponica lapponica, Limosa lapponica baueri è Limosa lapponica mongolica.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A pupulazione mundiale di Limosa lapponica hè stimata à à l'incirca 1,5 milione d'individui. Benchì a spezia sia cunsiderata cum'è vulnerabile da l'UICN, ùn pare micca esse minacciata à cortu andà. Eppuru, hè sensibile à a digradazione di i so ambienti di riproduzione è d'inguernamentu, in particulare à l'impatti di l'agricultura intensiva, sviluppu custieru è di a polluzione.

E misure di cunsirvazione visendu à pruteghje i siti di nidificazione è d'inguernamentu di Limosa lapponica sò state messe in sesta in parechji paesi. A sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di 'ssa spezia cuntribuisce dinù à a so cunsirvazione.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]