Libythea celtis

À prupositu di Wikipedia
Libythea celtis
Libythea celtis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Genaru Libythea
Nomu binuminali
Libythea celtis
, 1782

Libythea celtis hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Nymphalidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Libythea celtis hè una sbarabattula di taglia media appartinendu à a famiglia di i Nymphalidae. L'ali di 'ssa spezia misurani à l'incirca 3 à 4 centimi di largura. I masci è i femini prisentani i diffarenzi di culurazioni. L'ali antiriori di i masci sò di culori arancinu viva incù i tacchi neri, mentri chì quiddi di i femini sò più terni, incù i sfumaturi di brunu è di grisgiu. L'ali pustiriori di i dui sessi sò di culori brunu scuru incù un'urlatura arancina.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Libythea celtis hè prisenti in parechji righjoni di u mondu, in particulari in Auropa, in Asia è in America subrana. In Auropa, omu u trova par u più in i righjoni miridiunali, tali u sudu di a Francia, l'Italia è a Grecia. In Asia, hè spartu in India, in China è à u Giapponu. In America subrana, hè prisenti in certi parti di i Stati Uniti è di u Canada.

Libythea celtis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Libythea celtis hè un sbarabattula diurna chì bula par u più da maghju à sittembri. Affizziuneghja l'ambienti buscosi, l'arici di furesti è i zoni ind'eddi crescini l'arburi di a famiglia di i Celtis, tali i sciarabuli. L'adulti si cibani di u nettaru di i fiora, in particulari i fiora di buddleia è di caprifogliu.

A femina faci i so ova annantu à i casci di l'arburi ospiti. I bruchi si sviloppani nutriscendu si fogli di 'ssi arburi. Passani par parechji stadii di crescita prima di trasfurmà si in crisalidi. A crisalidi hè liata à un ramu o à una cascia da un filu di seta forti. Dopu à un periudu di uni pochi di sittimani, a sbarabattula adultu emerghji da a crisalidi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U nomu scentificu di 'ssa spezia hè Libythea celtis. Hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Libythea myrrha. U genaru Libythea cumprendi parechji altri spezii di sbarabattuli, frà i quali Libythea lepita è Libythea labdaca.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Libythea celtis hè cunsidaratu com'è una spezia di sbarabattula rilativamenti cumuna è a so pupulazioni pari stabuli. Eppuri, certi minacci pesani annantu à 'ssa spezia, in particulari a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. A cunsirvazioni di i zoni buscosi è a prisirvazioni di l'arburi ospiti sò escinziali pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia. Misuri di prutizzioni è di sinsibilisazioni sò nicissarii pà prisirvà Libythea celtis è mantena a so pupulazioni à liveddi sani.

Libythea celtishè scritta annantu à a lista rossa di i sbarrabattuli di Corsica è classata com'è guasgi minacciata di sparizioni.[2]

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).
  2. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]