Libellula quadrimaculata

À prupositu di Wikipedia
Libellula quadrimaculata
Libellula quadrimaculata
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Libellulidae
Genaru Libellula
Nomu binuminali
Libellula quadrimaculata
Edmond de Selys Longchamps, 1841

Libellula quadrimaculata hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Libellulidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Libellula quadrimaculata hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordini di l'odunati è à a famiglia di i Libellulidae. 'Ssa filangroca si distingui da a so taglia media, aghjunghjendu di regula una lunghezza da 4 à 5 centimi. U so corpu hè smilzu è lungarinu, incù una testa larga è l'ochja glubulosi. L'ali trasparenti di l'adultu sò adurnati di tacchi neri carattaristichi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Libellula quadrimaculata hè largamenti sparta in Auropa, in Asia è in Africa subrana. Omu a trova in una grandi varietà d'ambienti, tali i lavi, i stagni, i vadini è i paduli. Prifirisci l'acqui stagnanti o pocu fondi, ricchi di vegetazioni acquatica, ind'edda pò ripraducia si è nutriscia si.

Libellula quadrimaculata hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Libellula quadrimaculata passa a maiò parti di a so vita sottu forma di larva acquatica. 'Ssi larvi, ancu chjamati ninfi, campani in acqua è si nutriscini di picculi invirtibrati acquatichi. Rispirani grazia à i branchii situati à l'estremità di u so addomi. Dopu à un periudu di sviluppu chì pò durà parechji anni, i ninfi emerghjini da l'acqua è si trasformani in adulti alati.

L'adulti si nutriscini par u più d'insetti bulanti, tali i zinzali è i moschi. Sò pridatori aghjili è rapiti, capaci à catturà i so predi in pienu bulu. Libellula quadrimaculata hè dinò cunnisciuta par a so capacità à effittuà buli acrubatichi, li parmittendu di caccighjà efficaciamenti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Libellula quadrimaculata apparteni à u genaru Libellula, chì ragruppa parechji spezii di filangrochi. Hè calchì volta disignata da u sinonimu Libellula quadripunctata. 'Ssa spezia hè stata discritta pà a prima volta da u naturalistu svidesu Carl von Linné in u 1758.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Libellula quadrimaculata hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu. Eppuri, com'è numarosi insetti, pò essa affittata da a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari a digradazioni di i zoni umiti. A prisirvazioni di 'ssi ambienti hè dunqua escinziali pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è numarosi altri filangrochi. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di i zoni umiti, sò nicissarii pà prisirvà a biudiversità di i filangrochi.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]