Libellula fulva

À prupositu di Wikipedia
Libellula fulva
Libellula fulva
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Odonata
Famiglia Libellulidae
Generu Libellula
Nome binuminale
Libellula fulva
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Libellula fulva hè una spezia di filangrocca chì face parte di a famiglia di e Libellulidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Libellula fulva hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordine di l'odunati è à a famiglia di e Libellulidae. Hè una filangrocca di taglia media, misurendu à l'incirca 5 à 6 centimi di lunghezza. I masci è e femine prisentanu caratteristiche distinte.

I masci anu un addome di culore brunu o russicciu, incù machje nere annantu à i sigmenti addominali. E so ale sò trasparente, incù una lebbia tinta ambrata. I so ochji sò grandi è cumposti, di culore brunu scuru. E femine, inquantu à elle, anu un addome più chjaru, di culore giallu o verde, incù tacche nere annantu à i sigmenti addominali. E so ale sò ancu trasparente, ma appena più pallide ch'è quelle di i masci.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Libellula fulva hè una spezia largamente sparta in Europa, in particulare in e rigione timperate. Omu a trova ancu in Asia cintrale è in Africa suprana. Priferisce l'ambienti acquatichi tali i lavi, i stagni, e vadine è i paduli, induv'ella pò riproduce si è caccighjà e so prede.

Libellula fulva hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A filangrocca Libellula fulva hè un insettu predatore, cibendu si per u più d'altri insetti tali e zinzale, e mosche è e farfalle. Caccighjeghja bulendu prestu è catturendu e so prede incù e so zampe da davanti. Hè ancu cunnisciuta per a so capacità à effittuà buli acrobatichi, ciò chì li permette d'evità i predatori è di difende u so territoriu.

A riproduzione ind'è Libellula fulva si svoglie in acqua. E femine facenu i so ovi in piante acquatiche o dirittamente à a superficia di l'acqua. E larve, chjamate ninfe, si sviluppanu in acqua mentre parechji mesi prima di subisce una metamurfose è di diventà adulti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Libellula fulva hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi scentifichi tali Libellula croceipennis è Libellula flavida. 'Ssi nomi sò cunsiderati cum'è sinonimi di Libellula fulva.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Libellula fulva hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, cum'è numerosi insetti, pò esse affittata da a distruzzione di u so ambiente naturale, l'inguinamentu di l'acqua è l'usu eccessivu di pesticidii. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone umite è di mette in piazza di e misure di cunsirvazione per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è di u so ecusistema.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]