Lestes virens

À prupositu di Wikipedia
Lestes virens
Lestes virens
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Odonata
Famiglia Lestidae
Generu Lestes
Nome binuminale
Lestes virens
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Lestes virens hè una spezia di filangrocca chì face parte di a famiglia di e Lestidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Lestes virens hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordine di l'odunati è à a famiglia di e Lestidae. Hè una filangrocca di taglia media, misurendu à l'incirca 4 à 5 centimi di lunghezza. I masci è e femine prisentanu differenze di culurazione. I masci anu un addome turchinu vivu incù marche nere distintive, mentre ch'è e femine anu un addome verde pallidu incù marche più discrete. L'ale sò trasparente incù nervature bughje.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Lestes virens hè largamente sparta in Europa, sudu di a Scandinavia insin'à a penisula iberica. Omu a trova ancu in Africa suprana è in Asia occidentale. 'Ssa spezia priferisce l'ambienti d'acqua dolce, tali i stagni, i lavi è e vadine à debule ghjettu d'acqua. Hè à spessu ossirvata vicinu à e zone buscose è pratuline umite.

Lestes virens hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di Lestes virens sò attivi mentre a staghjone estiva, da maghju à sittembre. Si nutriscenu per u più d'insetti vulanti, tali e zinzale è e mosche. I masci sò territuriali è difendenu u so territoriu contru à e intrusi. A riproduzione si face per via di l'accupiamentu, induve a femina face i so ovi in e piante acquatiche. E larve si sviloppanu in acqua è passanu da parechji stadii prima di diventà adulti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Lestes virens hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi scentifiche, tali Lestes viridis è Lestes chlorogaster.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Lestes virens hè cunsiderata cum'è una spezia préoccupante per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. A digradazione di e zone umite è l'inguinamentu di l'acqua sò e principale minacce per 'ssa spezia. Misure di cunsirvazione sò necessarie per pruteghje l'ambienti essenziali à a so sopravvivenza. A criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a prisirvazione di e zone umite sò azzione chjave per assicurà a cunsirvazione di Lestes virens è di u so ecusistema.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]