Lestes macrostigma

À prupositu di Wikipedia
Lestes macrostigma
Lestes macrostigma
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Lestidae
Genaru Lestes
Nomu binuminali
Lestes macrostigma
Eduard Friedrich Eversmann, 1836

Lestes macrostigma hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Lestidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Lestes macrostigma hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordini di l'odunati è à a famiglia di i Lestidae. Hè una filangroca di taglia media, misurendu à l'incirca 4 à 5 centimi di lunghezza. I masci si distinguini da u so addomi turchinu metallicu, mentri chì i femini ani un addomi brunu o giaddu incù marchi neri distintivi. L'ali sò trasparenti incù narbaturi bughji.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Lestes macrostigma hè largamenti spartu in Auropa, in particulari in i righjoni timparati. Omu u trova ancu in Asia cintrali è in Africa subrana. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti acquatichi tali i stagni, i lavi è i vadini à picculu ghjettu. Hè à spessu ussirvata vicinu à i zoni buscosi è pratulini umiti.

Lestes macrostigma hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di Lestes macrostigma sò attivi mentri a staghjoni estiva, da maghju à sittembri. Si cibani par u più d'insetti bulanti, tali i zinzali è i moschi. I masci difendini u so tarritoriu viaghjendu sopra à l'acqua è caccighjendu l'intrusi. I femini facini i so ova in i pianti acquatichi, induva i larvi si sviluppani.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Lestes macrostigma hè stata discrittu pà a prima volta da l'entumologu francesu Jules Pierre Rambur in u 1842. 'Ssa spezia apparteni à u genaru Lestes, chì cumprendi parechji altri spezii di filangrochi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Lestes macrostigma hè cunsidarata com'è una spezia di cuncernu par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali. A digradazioni di i zoni umiti è l'inguinamentu di l'acqua sò i principali minacci par 'ssa spezia. Misuri di cunsirvazioni, tali a prisirvazioni di l'ambienti acquatichi è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò nicissarii pà assicurà a sopravvivenza di Lestes macrostigma è d'altri spezii di filangrochi.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]