Lestes barbarus

À prupositu di Wikipedia
Lestes barbarus
Lestes barbarus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Odonata
Famiglia Lestidae
Generu Lestes
Nome binuminale
Lestes barbarus
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Lestes barbarus hè una spezia di filangrocca chì face parte di a famiglia di e Lestidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Lestes barbarus hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordine di l'odunati è à a famiglia di e Lestidae. Hè una filangrocca di taglia media, misurendu circa 4 à 5 centimi di lunghezza. I masci è e femine prisentanu differenze morfulogiche distinte. I masci anu un addome turchinu metallicu incù marche nere, mentre ch'è e femine anu un addome brunu o giallu incù marche nere più discrete. L'ale sò trasparente incù nervature bughje.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Lestes barbarus hè una spezia largamente sparta in Europa, in particulare in e rigione mediterranie. Omu pò truvà la in diversi ambienti acquatichi tali i stagni, i lavi, i paduli è e vadine à debule ghjettu. 'Ssa spezia hè ancu prisente in Africa suprana è in u Mediu Oriente.

Lestes barbarus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di Lestes barbarus sò attivi mentre a periodu estivu, da maghju à sittembre. Si cibanu per u più d'insetti vulanti, tali e zinzale è e mosche. I masci sò territuriali è difendenu u so territoriu contru à l'altri masci. A riproduzione si face per via di l'accupiamentu, induve a femina face i so ovi in e piante acquatiche. E larve si sviluppanu in acqua è passanu per parechji tappe prima di diventà adulti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Lestes barbarus hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi. Frà i sinonimi, omu trova Lestes dryas, Lestes barbarus dryas è Lestes barbarus barbarus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Lestes barbarus hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, cum'è per numerose spezie d'insetti, a distruzzione di u so ambiente naturale, l'inguinamentu di l'acqua è l'usu eccessivu di pesticidii ponu avè un impattu negativu annantu à a so pupulazione. Hè dunque impurtante di piglià misure di cunsirvazione per prisirvà l'ambienti acquatichi è mantene a biodiversità di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]