Lepidium graminifolium

À prupositu di Wikipedia
Lepidium graminifolium
Lepidium graminifolium
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Brassicales
Famiglia Brassicaceae
Genaru Lepidium
Nomu binuminali
Lepidium graminifolium
Carl Linnaeus, 1759

Lepidium graminifolium hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Brassicaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Lepidium graminifolium hè una pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Brassicaceae. Si caratterizeghja da i so fogli stretti è lungarini, chì s'assumiglia à fili d'arba, da induva u so nomu spicificu graminifolium. I casci sò disposti di manera altirnata longu à u picciolu, chì pò aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I fiora sò chjuchi è bianchi, ragruppati in gaspi terminali.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè urighjinaria di i righjoni mediterranii, in particulari da u sudu di l'Auropa è di l'Africa subrana. Omu a trova ancu in certi righjoni d'Asia uccidentali. Lepidium graminifolium prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati, tali i pratulini, i duni di rena è i penditi rucciosi.

Lepidium graminifolium hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Lepidium graminifolium hè una pianta annuali, ciò chì significheghja ch'edda cumpletta u so ciculu di vita in una staghjoni sola. Fiurisci di regula di branu è pruduci i graneddi chì sò spargugliati da u ventu. 'Ssa spezia hè adattata à i cundizioni aridi è pò sopravviva in ambienti induva l'acqua hè limitata. Hè ancu capaci à tullarà tampiraturi elevati è i terri povari in nutrimenti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Lepidium graminifolium hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Eppuri, esistini dinò sinonimi chì sò stati usati in u passatu pà disignà 'ssa pianta, tali Lepidium ruderale è Lepidium incisum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Lepidium graminifolium ùn sii micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di surviglià è di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò escinziali pà pruteghja Lepidium graminifolium è altri spezii vegetali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]