Vai al contenuto

Leontodon saxatilis

À prupositu di Wikipedia
Leontodon saxatilis
Leontodon saxatilis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Leontodon
Nomu binuminali
Leontodon saxatilis
Jean-Baptiste de Lamarck, 1779

Leontodon saxatilis hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

U Leontodon saxatilis hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingui da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 10 è 30 centimi d'altura. I so casci basali sò in rusetta, di forma lanceulata è appena dintati annantu à i bordi. I piccioli fiurali sò smilzi è portani una solu fiori giaddu à forma di capulinu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Leontodon saxatilis hè urighjinariu d'Auropa, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova par u più in i righjoni muntosi, i pratulini, i prata secchi è i penditi rucciosi. Hè ancu prisenti in certi parti di l'Asia è di l'Africa subrana.

Leontodon saxatilis hè prisenti in Corsica.[1]

'Ssa pianta fiurisci di regula da maghju à lugliu. I fiora di Leontodon saxatilis sò ermafruditi, ciò chì significheghja ch'eddi pussedini à tempu organi masci è femini. Sò impullinati da l'insetti, in particulari l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò dopu spargugliati da u ventu.

Leontodon saxatilis hè statu discrittu pà a prima volta da u butanistu svidesu Carl von Linné in u 1753. Apparteni à u genaru Leontodon, chì ragruppa parechji spezii di pianti arbacei vivaci. Frà i sinonimi di Leontodon saxatilis, si trova Leontodon montanus è Leontodon alpinus.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Leontodon saxatilis ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Hè rilativamenti cumunu in a so aria di ripartizioni è ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par causa di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva, pò custituiscia una minaccia pà a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta si trova cù u fini di garantiscia a so perennità.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]